Någon gravid/har varit gravid

Status
Stängd för vidare inlägg.

doris

Trådstartare
som varit med om detta?

är ju i vecka 17, snart 18 och sen någon dag tillbaka har jag haft lite konstiga känningar nere vid äggstockarna typ.

Känns ungefär som håll. Men det kan man ju inte ha där nere.

Någon sekund ibland gör det jätteont, för att sen återgå till att kännas som håll och sen inte kännas alls.. Har väl kännt så här 2-3 gånger de senaste dagarna.

Det liksom "spänner" där. Gör ondare om jag sträcker på mig/sträcker ut motsatt sida..

Någon??
 
Sv: Någon gravid/har varit gravid

När livmodern växer så sträcker det i ligamenten och det kan kännas som håll. Har själv haft samma besvär som du, under mina grav. och det var detta svar jag fick av min bm.


Gira
 
Sv: Någon gravid/har varit gravid

TACK!

Känns jätteskönt att ni haft detta. (så behöver jag inte oroa mig)

Har iofs som jag skrev, bara haft detta några enstaka gånger nu under ca 2 dagar, så jag har ju inte varit så där jäääätte orolig (då hade jag ju ringt BM eller dylikt.
 
Sv: Någon gravid/har varit gravid

en lite vidarefundering då...

blev detta värre ju längre gången man är? Dvs ökar "hållet" i styrka? Bör jag förbereda mig på att det kan komma att hålla på hela grav.tiden ut?

Kunde ni rida så länge ni önskat?
 
Sv: Någon gravid/har varit gravid

Jag kände också av håll vid ridning, minns inte när under graviditeten men tror det var efter vecka 20. Vissa dagar kände jag ingen smärta alls vid ridning, andra dagar fick jag ta det lugnare och kanske inte trava så mycket.

Red fram tills förra veckan, dom sista veckorna hade jag inte ont någonstans :) Beräknad födelse är om 2 veckor, 8 december. Har valt att sluta rida eftersom kroppen kanske behöver vila lite inför den stora uppgiften ;)
 
Sv: Någon gravid/har varit gravid

oj, då red du länge iaf.

jo, det kan nog vara klokt att ta det lite lungt den sista tiden.
 
Sv: Någon gravid/har varit gravid

"Hållkänslan" verkar vara rätt vanlig bland gravida ryttare, för mig började de ca i v19. Fast det kommer bara i början av passet för mig, sen kan jag jobba som vanligt i nedsittning.
 
Sv: Någon gravid/har varit gravid

Har också haft hållkänsla, men nu i vecka 25 har jag förvärkar - aj aj aj!
 
Sv: Någon gravid/har varit gravid

Min hållkänsla har blivit bättre med tiden under grav, för att sedan återkomma mot slutet.

Jag har dock inte ridit alls under mina grav. Rider inte annars heller pga att jag blir sämre i ryggen då.

Gira
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
0
· Visningar
251
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 465
Senast: Modest
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 982
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
630
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp