Nagelvård - Trind

machafuko

Trådstartare
Hej,

Jag har naglar som lätt går sönder även om jag försöker ta väl hand om dem. Blev tipsad om trind nail repair som tydligen ska vara väldigt bra lack för att stärka naglarna, men hittar den inte någonstans. Vet någon hur jag kan få tag på det enkelt så jag slipper beställa från typ usa eller har ni tips på något annat lack som är sådär grymt bra på att stärka upp? :D

Testa annars denna
https://www.opi.com/nail-care/hands-and-feet-skincare/nail-cuticle-oil#j65iKzV1Qx4vfMVv.97

För mig är det denna 2 ggr om dagen och smörja händerna med fet handcreme minst 2 gånger/dag som gäller. Att smörja händerna verkar vara jätteviktigt för mina naglar har jag märkt. Även om jag inte känner mig torr, så skivar sig/spricker naglarna om jag inte smörjer.

Använde Sally Hansens miracle cure ett tag, men tröttnade på att hela tiden behöva lacka och dessutom blev naglarna missfärgade underligt nog.

Hej,

Jag har naglar som lätt går sönder även om jag försöker ta väl hand om dem. Blev tipsad om trind nail repair som tydligen ska vara väldigt bra lack för att stärka naglarna, men hittar den inte någonstans. Vet någon hur jag kan få tag på det enkelt så jag slipper beställa från typ usa eller har ni tips på något annat lack som är sådär grymt bra på att stärka upp? :D

Verkar ha utgått. Tyvärr - för det funkade sjukt bra :D
Sen var det ju lite tvivelaktiga ingredienser i, så antar att det är därför :p

Trind funkade superbra på mina hopplösa naglar men jag slutade använda det när jag insåg att det innehöll formaldehyd som är cancerframkallande och har använts för att konservera kroppar...

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 629
Senast: Shaggy
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 836
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 424
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 166
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama