Nässug till spädbarn!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nässug till spädbarn!

Var hittar man en sån, pris? Har hört att vissa modeller (billiga?) kan ge öroninflammation pga fel tryck i örat när man suger. Är bara intresserad av ofarliga modeller!
 
Sv: Nässug till spädbarn!

Apoteket eller Brio-affärer, kanske även i andra barnaffärer, men det är där jag sett dem.

Har inte haft öroninflammation på mina barn under deras första år, trots nässuganvändning.
 
Sv: Nässug till spädbarn!

Ok, tack. Jag har nämligen hört att vissa modeller ger under(?)tryck i örat och ställer till problem!
 
Sv: Nässug till spädbarn!

En manick man använder för att suga ut snoret ur spädbarnsnäsor. De kan ju inte snyta sig själva men blir ofta förkylda.
 
Sv: Nässug till spädbarn!

Jag har hört att de flesta nässugar kan orsaka inflammation i mellanörat. Tycker du att det känns nödvändigt med nässug? Vi ha droppat bröstmjölk eller koksaltlösning och det har fungerat bra.
 
Sv: Nässug till spädbarn!

Det är helt suveränt när det blir segt snor som vägrar släppa trots massiv dosering av både bröstmjölk och koksaltlösning. Man behöver ju inte suga som en dåre! Det räcker med ett kort litet sug för att få tag i snoret, sen följer det liksom med ut ändå.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Om ca en månad har vi en bebis i huset. Jag insåg att jag inte förberett katterna alls på det! De har ingen barnvana alls, speciellt...
2
Svar
23
· Visningar
2 101
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 154
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 523
Senast: Modest
·
Anläggning Hej! Jag håller på att renovera ett gammalt stall och kikar efter gummimatta till boxarna. boxens storlek är 350 x 230. Vilka mattor...
Svar
0
· Visningar
226
Senast: Grizelda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp