näring i gräs på hösten?

S

superior

Hej,jag undrar om ni kan förklara varför gräset inte inehåller så mycket näring på sensommar/höst.Har en häst som vi ger hö och kraftfoder varje dag men som har fri tillgång till bete varje dag.
Men dom andra som har häst i stallet påstår att det är helt onödigt att både ge hö och/eller kraftfoder till dom nu!!!
Vi har haft häst i många år och alltid gett dom både hö och kraft som kompliment nu på höstkanten.
Skulle vara kul om ni ville svara på detta så man kan visa "förståsigpåarna"lite fakta.
/rosman :confused:
 
Sv: näring i gräs på hösten?

Precis som träden drar väl gräset tillbaka näringen nu på hösten. Dessutom växer det inte mer nu när det blivit kallare och kortare dagar. (spekulationer)
 
Sv: näring i gräs på hösten?

Hej,ja det är skönt att höra att det var fler som delade min uppfattning angående gräset/näringen. :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 720
Senast: co-SMAD4
·
Foder & Strö Såhär års överöses man av artiklar, reklam från fodertillverkare mm på temat att ta in hästarna från betet och "stalla in". För mig är...
2
Svar
34
· Visningar
4 216
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Ny här så ha lite överseende med tråden☺️ Men har precis flyttat till egen gård med mina två hästar, en stor och en shettis. Just nu...
Svar
5
· Visningar
1 739
Senast: Angel
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 566
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp