När tycker ni är "bästa tiden" att bli gravid?

Status
Stängd för vidare inlägg.
H

High Noon

När/vilken årstid skulle ni föredra att bli gravida med tanke på t ex väder under graviditeten och vid födseln?
 
Sv: När tycker ni är "bästa tiden" att bli gravid?

alla har sagt till mig som ska ha i maj att det är perfekt. Vet dock inte om det är bästa tiden att vara gravid på, nu när det är så mörkt och kallt. Å andra sidan kan jag inte tänka mig nåt värre än att vara gravid på sluttampen under en riktigt varm sommardag, man är varm nog som det är.

Kanske är det mest ultimata att få barn i slutet av juni? Men det är å andra sidan inte en jättebra tid att fylla år och fira födelsedag på...
 
Sv: När tycker ni är "bästa tiden" att bli gravid?

Svår fråga. Jag har ett aprilbarn, ett augustibarn och ett julibarn.

Fördelen med att få i april var att det inte var tokvarmt utan bebisen han bli lite större först. Nackdel det var faktiskt snöstorm den 5/4-03 när vi åkte hem från BB.

Sommarbarnen har varit trevliga oxå för man har sluppit bylsa på sig massor när man börja bli stor om magen. Det var ett problem jag hade med aprilbarnet.

Nackdel sommaren -01 måste varit en av de varmaste i världhistorien. Jag trodde jag skulle dö. Dessutom led jag av yrsel och annat så jag fick inte sitta ute om jag inte satt i skuggan. Till råga på allt vägrade ungen komma ut så han kom 3 veckor efter utsatt tid.

Sommaren -04 var så lagom med regn och sol så det var perfekt.

Jag tror att det aldrig blir perfekt eller så beror det på hur man är som person.
 
Sv: När tycker ni är "bästa tiden" att bli gravid?

Det är helt värdelöst att få barn i februari, man får inte på sig sina ytterkläder och vill inte köpa nya, det är halt och isigt ute mot slutet och man hamnar nästan i fängelse hemma hos sig själv. Bara att klä på sig tjocka ytterkläder (förutsatt att man överhuvudet har några) är en ren plåga. Men sen i juli när man kan ha en filt ute på gräsmattan i skuggan av ett träd en lagom varm sommardag och själv sitta och sola medan den lagom rörliga ungen tittar på löven är rätt OK.
 
Sv: När tycker ni är "bästa tiden" att bli gravid?

Mina barn är födda i januari och november. Det har båda varit bra månader. Det enda som är mindre bra måste vara om det är riktigt varmt på sommaren, annars tror jag inte det spelar så stor roll, om man inte har problem då med skor och jackor för vintern förstås.
 
Sv: När tycker ni är "bästa tiden" att bli gravid?

Höggravid på sommaren skulle gå bort om jag fick välja.

Marsungar, som jag själv, tror jag på.

Inte för att jag har testat, men skulle jag försöka pricka in en tid så skulle det bli att föda på våren.
Å andra sidan kanske det är jobbigt att ha en liten nyföddis under sommarens allra varmaste månader?
 
Sv: När tycker ni är "bästa tiden" att bli gravid?

Jag tyckte det var perfekt att få barn i oktober. Man var tjock men inte FÖR tjock i juli när det var varmt. Sen var kroppen varm nog att kunna gå med öppen sommarjacka till barnet föddes. Dotterns vinteroverall är i strl 62 och det lär stå sig hela vintern. Och sen är det bästa av allt att jag kommer att vara mammaledig hela våren och hela sommaren... :bow: :bow: :bow:
 
Sv: När tycker ni är "bästa tiden" att bli gravid?

High Noon skrev:
När/vilken årstid skulle ni föredra att bli gravida med tanke på t ex väder under graviditeten och vid födseln?
Jag har ett ett barn i februari, ett i juli och ett i november.
Att vara född tidigt på året har jag av någon anledning alltid tyckt varit bra.
Att vara höggravid och få barn i värmen var jobbigt.
Att få barn i november var rätt bra för då kunde man ta det lugnt inomhus ett par månader och bebisen var rätt stor på sommaren och inte så ömtålig. Man var hyfsat rörlig under sommaren före man blev kanonfet på hösten. Före bebisen kom kunde man roa sig med att köpa julklappar och förbereda julen. Jag blev gravid tidigt på året och mådde som mest illa när låten "det gör ont" vann melodifestivalen. Jag mår fortfarande illa när jag hör den låten.
Det var jobbigt att bli gravid på senvåren och må illa hela sommaren (februaribebisen).
Jag tror att alla tider har för och nackdelar.
 
Sv: När tycker ni är "bästa tiden" att bli gravid?

Jag tror som någon sa att det är väldigt individuellt vad man tycker, fast visst måste det vara lättare o klä på barn med massa kläder och overaller när de inte är precis nyfödda utan lite mer o ta i...

Men för min del som ska ha 28 juni då, så säger många åååhh vad bra. ja kanske kan man tycka det, men våren är min absoluta värsta tid eftersom att jag är något så fruktansvärt allergisk, så jag vet inte hur jag ska klara av det när jag e gravid o jag ej kan äta min vanliga medicin, som inte ska göra dig trött men jag blir som en zooombie. Nu har jag fått recept på en annan som man "får" äta som gravid, fast den gör dig väldigt trött, säger läkaren.

Grattis!!!! Då kan jag ju glömma att kunna föra en normal konversation på 2 månader nu då....

Så för min del vore det bra o bli gravi i typ juli o klämma ut den typ fem-mars. :-)
 
Sv: När tycker ni är "bästa tiden" att bli gravid?

Åhhh jag måste lägga till en sak, jag får ju gå hem i mitten av juni o det är bra!! :-) Hellre hemma när det är sommar än typ gå hem i feb mars eller så, så kanske baby dröjer 2 v så går man hemma i en tråkig månad o ej vill gå ut...

Så ur den aspekten tycker jag det e bra o vänta i slutet av juni. :-)
 
Sv: När tycker ni är "bästa tiden" att bli gravid?

Jag tycker att det är "bäst" att göra barn:D maj-juli
& föda:smirk: barn feb-april.

Har bara en "erfarenhet" hittills, men har tänkt hoppa:bump: på killen här hemma & "våldta" :d honom enligt ovan !

Förra gången blev bebisen till i maj men tyvärr hade hon lite bråttom ut & kom mitt i (23:e) smällkalla december när det var -20~-25 grader ute & det rådde vinterkräksjuka på sjukhuset & det innebar att om man gick ut så kom man inte in igen på ett par dagar..
Väldigt skoj när man mådde skit & barnet låg i kuvös på neonaltalavd.

& när jag väl kom ut så hade någon j**el snott framblinkerserna på bilen:eek: och bilen vägrade starta pga kylan:cool:

Så, förhoppningsvis kommer nästa när våren är i sikte !:idea:
 
Sv: När tycker ni är "bästa tiden" att bli gravid?

Vår son är född i februari, blev alltså gravid i maj. Det tycker jag har varit perfekt på alla sätt. Han var lagom stor till sommaren, ändock nöjd med att ligga på en filt och titta på löven som rörde sig i träden osv. Kunde stå ute och sova mycket.
 
Sv: När tycker ni är "bästa tiden" att bli gravid?

Jag har ett vårbarn o ett höstbarn, jag föredrar helt klart att få barn på våren, så bästa tiden att bli gravid är enligt mej sommaren!
 
Sv: När tycker ni är "bästa tiden" att bli gravid?

Höggravid... sommarn, eller hösten, helt klart.
Att få vinterkläder som passar är ett krux, och på sommaren går ofta hästarna :) på bete så då behöver man inte mocka på slutet när allt är tungt och i början när man inte riktigt har tid!

Dessutom behöver man inte oroa sig för vädret när man ska åka in till bb.
Den här gången åkte vi in i snöstorm så det var tur att vi inte hade brått, för resan på 50 min tog över 1½ timme den här gången.

Men nu när hon är född (födde sonen i augusti och dottern i januari) så känns det helt ok att det är vinter för man går mot ljusare tider hela tiden :bump: !

Fyller själv år i juli och det är perfekt, 6 månader till jul och på jul är det 6 månader till födelsedagen :).
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: När tycker ni är "bästa tiden" att bli gravid?

Jag fick mitt andra barn i juli -05. Ur hästägar synpunkt var det perfekt:D .

När jag började bli tjock åkte hästarna ut på bete, var hemma med havandeskapspenning när märren skulle föla i slutet på maj.
Hann med att hantera fölis ordentligt i några veckor innan dom åkte på bete.

Lillebror född 20 juli, 6v senare visade jag mitt och två kompisars föl på fölmönstringen:D .

Nu är han 7 månader och kommer säkert lära sig gå innan sommaren.

Ettan föddes 1 dec -02 ,då var det svinkallt och att släpa ut nyfödd i stallet varje dag i 10-15 minus var ingen hit.
 
Sv: När tycker ni är "bästa tiden" att bli gravid?

tycker vi lyckades bra.... 1 januari det är ett bra datum ;) eg skulle hon kommit 14 dec. Första månaderna efter förlossnngen har jag varken velat eller orkat vara varken social eller vara ute och ränna mkt, så att föda mot sommaren hade gett mig ÅNGEST.... för då vill man inte va inne... men har man varken ork eller fysiskt möjlighet att börja fara runt så tycker jag våren är bästa årstiden... jag tex som inte kommer i några gamla kläder än på länge.... tacksamt att inte behöva köpa ny garderob, ingen ser mig då jag ränner omkring hemma i karlns fula gamla avlagda kläder... mitt i sommaren vill man ju se någorlunda fräsch ut.... ;)

Fast jag är ju lite udda med 50 kilos viktuppgång... de som snabbt återfår fysiken och orkar ta för sig saker kan jag tänka mig maj är roligast att föda i :)
 
Sv: När tycker ni är "bästa tiden" att bli gravid?

Ingen aning.... bara man slipper gå och vara hög-gravid under sommaren:crazy: (svettigt och tungt som det är redan)
 
Sv: När tycker ni är "bästa tiden" att bli gravid?

Jag fick barn i januari och det var perfekt tyckte jag. Slutade rida i vecka 34 (november) och började rida lagom när det blev kul att rida ut igen (mars-april)
Så ur hästsynpunkt så var januari kalas att få barn i!

Lycka till!
 
Sv: När tycker ni är "bästa tiden" att bli gravid?

Arabizar skrev:
Ingen aning.... bara man slipper gå och vara hög-gravid under sommaren:crazy: (svettigt och tungt som det är redan)
:confused: Jag var gravid två somrar och det var de första somrarana i hela mitt liv som jag njutit. Jag är extremt frysig av mig och var det även under mina graviditeter så dessa somrar kunde jga gå i shorts utan att det var 30 grader varmt.
 
Sv: När tycker ni är "bästa tiden" att bli gravid?

aldente igen skrev:
Jag fick mitt andra barn i juli -05. Ur hästägar synpunkt var det perfekt:D .

.

Jag skall få i början av augusti och tycker att det skall bli perfekt just med hästarna, de får gå dygnet runt på bete och kräver inte desto mera skötsel än att man kollar till dom.

Fick mitt första barn i november och det var väl ok, men det är inget kul för sonen att vara yngst och minst i klassen...så ur den synvinkeln är nog första delen av året att föredra!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 517
Senast: Modest
·
Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
7 996
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 778
Senast: Milosari
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 436
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp