När skaffade ni "stor" säng till era barn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: När skaffade ni "stor" säng till era barn?

Dominic fick vanlig säng när han var 9 månader. Han totalvägrade att vara i spjälsängen. hans säng är ca 1.05, och ligger dirket på golvet.Han har inte haft några problem med att ligga i den.
 
Sv: När skaffade ni "stor" säng till era barn?

När de klättrar över är det dax :banana: !
Vår son var nog inte ens ett år då han kunde klättra ur babysängen (klättrade vid samma tidpunkt uppför bokhyllor och upp i fönsterbräden (vi fick barnsäkra i en väldig fart) :eek:
Men han sov vidare där ändå och klättrade över till vår säng varje morgon (vid 4!) och sov vidare där. Först ett år senare bodde vi stort nog att ge honom egen riktig säng.

Vi vill gärna "ha tillbaka" vårat sovrum så det är därför vi funderar på att flytta över henne:angel:
Antagligen så lär det väl bli lite spring när hon kan kliva upp själv men det gör inte så mycket.
Huvudsaken att hon känner sig lika trygg.

Förutom att våra rutiner blev mycket bättre (se Feeling Green) så var det som sagt skönt för oss föräldrar att ha eget rum.
Han ropar bara om han drömt mardrömmar, annars kommer han (oftast vid 6-7-tiden). Skönt för då har jag lättare att somna om, ffa på helgerna då jag helst inte vill vara klarvaken i gryningen.
Och jag säger som alla andra, köp inte en sk barnsäng som bara brukar vara 70-80 cm, utan en bredare för då kan ni läsa saga där och om hon ropar kan ni gå dit och lägga er om det är för tidigt att ta med henne till er säng (vi har en gräns på kl 5:idea: ).
 
Sv: När skaffade ni "stor" säng till era barn?

Ja det va ett bra tips att ha en stor säng. Först var vi inne på en växa säng men vi ska kika lite mer:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 474
Senast: Modest
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 631
  • Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 144
Gravid - 1år Idag har min lilla skatt börjat hasa sig fram på magen på golvet! Utveckling är ju fantastiskt roligt och spännande men det skapar ju...
Svar
8
· Visningar
966
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp