När ska övertidstammarna betalas ut?

pepp

Trådstartare
I april hade jag 1h övertid, den kom inte på förra lönen. I maj hade jag 8h övertid, på lönebeskedet som kom idag så hade jag bara 7h övertid tillagda...

Mitt företag har börjat med nåt som kallas 4 veckors perioder, varken jag eller min arbetsledare förstår nånting av detta.

Det blir ju jättesvårt att hålla reda på när timmarna kommer in, jag skriver upp allt så har stenkoll.

Har gått med i facket nu så ska ringa dom nästa vecka och höra.
 
Det kan inte vara så att ni inte får betalt för första timmen övertid? Vi hade något liknande eftersom väldigt många visade sig vara kvar en stund efter arbetstid och sen sätta upp en timme. En del åtgärder kring våra arbetstider gjordes efter det, detta var en av dem.

Men din löneadministratör är naturligtvis den som kan svara.
 
Det kan inte vara så att ni inte får betalt för första timmen övertid? Vi hade något liknande eftersom väldigt många visade sig vara kvar en stund efter arbetstid och sen sätta upp en timme. En del åtgärder kring våra arbetstider gjordes efter det, detta var en av dem.

Men din löneadministratör är naturligtvis den som kan svara.

Isåfall skulle det vara nåt nytt. Och inget jag hört talas om.

Tack alla för svar! Hade inte en tanke på lönekontoret, har försökt få kontakt med dom nu, får se om dom ringer upp senare..
 
Såhär står det på företagets hemsida 😅 blir ju inte så lätt när inte ens arbetsledaren fattar.
1000045471.jpg
 
I april hade jag 1h övertid, den kom inte på förra lönen. I maj hade jag 8h övertid, på lönebeskedet som kom idag så hade jag bara 7h övertid tillagda...

Mitt företag har börjat med nåt som kallas 4 veckors perioder, varken jag eller min arbetsledare förstår nånting av detta.

Det blir ju jättesvårt att hålla reda på när timmarna kommer in, jag skriver upp allt så har stenkoll.

Har gått med i facket nu så ska ringa dom nästa vecka och höra.

Hos oss betalas övertiden ut månaden efter. De flesta företag har lönekörning i mitten av månaden så det kan vara så att den övertid som du jobbat innan lönekörningen betalas ut samma månad.
 
Hos oss går det någon slags gräns runt den 17:e varje månad. Är jag till exempel sjuk 18:e och 19:e så dras det inte från lönen samma månad, utan den efterkommande, för att lönesystemet redan gjort dragningen när jag/min chef rapporterade mig som sjuk. Tänker om det kan vara något liknande även med övertidsutbetalningar? Att de som ligger för nära löneutbetalningen kommer med på nästa månad istället?
 
Hos oss går det någon slags gräns runt den 17:e varje månad. Är jag till exempel sjuk 18:e och 19:e så dras det inte från lönen samma månad, utan den efterkommande, för att lönesystemet redan gjort dragningen när jag/min chef rapporterade mig som sjuk. Tänker om det kan vara något liknande även med övertidsutbetalningar? Att de som ligger för nära löneutbetalningen kommer med på nästa månad istället?
På mitt jobb går gränsen vid månadsskiftet, är jag sjuk i juni kommer det på lönen som kommer i juli
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 639
Senast: fejko
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 717
Senast: __sofia__
·
Skola & Jobb Hej! Om ni har blivit besviken på genomfört medarbetarsamtal och lönesamtal, hur har ni fått tillväga då? Om ni är chefer, hur agerar ni...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
19 146
Senast: Breaktown
·
Skola & Jobb Eftersom buke är mitt orakel hoppas jag på bra svar från folket. Har hamnat i en lite knepig situation och jag vet inte riktigt vilken...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 960
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp