när man byter

M

moonlightgarden

när man byter eller lägger till ett till krafft foder från kraffts sortimen. som tillexempel hästen går på krafft breed (eller krafft grön plus som det nu heter) och lägger till tillexemple krafft ponny eller krafft protein som exempel bara, hur nogran måste man vara vid invänjningen av det, eftersom att det kommer ifrån samma tillverkare och innehåller på ett ungefär samma saker?
 
Du ska vara precis lika noggrann som vid alla foderbyten även om krafft hävdar annat!

//Alice
 
även fast dom använder samma proteiner å allt annat såddant, så man kan inte sprida ut det över några dagar bara.
 
Det bästa är nog att sakta vänja dom vid det nya fodret även om det är samma märke och de hävdar att det inte behövs. Jag skulle sakta vant dom vid det nya fodret precis som man brukar göra...Lycka till!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
482
Senast: WildHorse
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 118
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 233
Senast: IngelaH
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 200
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hage
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp