När efter behandlat Box med Virkon kan man stalla in dräktigt sto?

Karoliten

Trådstartare
Har ett utestall på fyra boxar.Där har stått våra tävlingshästar.Har mockat ut, rengjort, skrubbat och sprejat med Virkon.Tänkt ha ett dräktigt sto där om nätterna , nu när hon snart måste stå på Box istället för lösdriften.Men ingenstans hittar jag när det är lämpligt att stalla in.Tänker att Virkon är ju irreteraner för hud och slemhinnor.Hur har ni gjort som använt Virkon?
 
Har ett utestall på fyra boxar.Där har stått våra tävlingshästar.Har mockat ut, rengjort, skrubbat och sprejat med Virkon.Tänkt ha ett dräktigt sto där om nätterna , nu när hon snart måste stå på Box istället för lösdriften.Men ingenstans hittar jag när det är lämpligt att stalla in.Tänker att Virkon är ju irreteraner för hud och slemhinnor.Hur har ni gjort som använt Virkon?

I princip direkt skulle jag säga. När vi har haft problem med hudutslag/svamp/ringorm så tvättade vi sadelgjordar och liknande i Virkon och använde direkt på nästa häst. Ingen av våra 20 hästar fick problem av detta. Men optimalt vore ju kanske att vänta några dagar om man har möjlighet
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regntäcke till shettis?
  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp