När börja dra ner på kraften

Haukur

Trådstartare
När börjar ni dra ner på kraftfodret?
Mina unghäst fodras med lucern å sojaprotein (bl.a.) på vintern å ja fundera på när d kan va lämpligt å börja dra ner på sojan... d börjar ju snart titta upp lite grönt i hagarna :d
 
Här dröjer det ett bra tag till innan det gröna börjar att komma fram....så jag kommer inte att dra ner förrens om kanske en månad!!
 
Min pålle äter krafft grund, havre, betfor och linfrö så jag drar inte ner alls på sommaren. Jag rider också hela tiden. Dessutom äter han inga större mängder. Det blir lite mindre hö eftersom han inte äter upp om han får samma som på vintern.

Jag har inte räknat ut min foderstat...

M.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 759
Senast: Bee
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 536
Senast: Mia_R
·
Foder & Strö Jag kan börja med att säga att jag inte har fånghästar, men är medveten om risken att få det med lättfödda ponnyer.Vad är era bästa knep...
Svar
7
· Visningar
1 570
Senast: Ajda
·
Anläggning Vi har redan ett hagsystem över knappt 1 ha och reglerar gräsintaget hyfsat ok med att öppna olika tider på dygnet till främst 7 st...
Svar
6
· Visningar
1 871

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Fråga?

Omröstningar

Tillbaka
Upp