Nackbandmask?

arabia

Trådstartare
Kom i diskussion med en annan hästtjej om nackbandmasken, för hennes vet. hade sagt till henne att maska mot det pga att hennes häst fått fång. Någon annan som hört nått liknande? Jag har oxå fånghäst men aldrig har min vet nämnt nackbandmask.
Vilket preparat används mot just denna mask?

Sv: Nackbandmask?

Ivermectinpreparat tar detta. Och eftersom de flesta håller sig inom denna grupp så torde nog de flesta reda maskat mot detta utan att de vet om det ;)

Det vet jag faktiskt inte då jag aldrig hört att det skulle finnas nått sådant samband men som denna tjejen sa så hade hennes vet. rekommenderat att maska mot nackbandbask.

Fast mig veterligen så uppenbarar sig dessa parasiter i nackbandet (vanligast). Villket gör så stelhet uppstår *enkel förklarat* Undrar vad det har med fång att göra ? Du får fråga Peter_Lundin. Han kanske vet mera..

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 035
Senast: Stergo
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
1 970
Senast: fio
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
601
Senast: tara
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 130
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar