Nå som tävlar western på Connemara?? =)

Isabelle L

Trådstartare
Finns det några som tävlar western på connemara?
Vilka klasser tävlar ni och vad tycker ni rasen har för för/nackdelar i dom olika grenarna?? :)

Sv: Nå som tävlar western på Connemara?? =)

Brolötens Kenzo har väl tagit flertalet vinster och placeringar i de flesta ridgrenar med sin gamla ägare Lina Zacha. Nu har han en ny tjej som rider honom och vad jag har för mig så fick de en placering på SM i somras?

För en hel del år sedan var det en connemara (tror jag?) som var väldigt bra i reining. Undrar om den inte hette nåt med Winnie? Typ Winnifred eller nåt sånt?

Jag har provat att tävla min i lite olika grenar och nån rosett har vi väl men min häst har inte psyke att tävla och jag har varken ork eller lust att träna på detta längre så jag har lagt ned tävlandet.....

Connemaran som RAS innehåller så väldigt många olika typer av individer så det går nog inte att avgöra vad de har för för- och nackdelar när det kommer till att tex jämföras med en quarter som är avlad och har joggen i generna och stoppen i ryggmärgen ;)
När det kommer till Connemaran tror jag det mesta ligger hos ryttaren vad den väljer att göra med sin häst. Det kan bli hur bra somhelst!

Connemaran har oftast ett väldigt stabilt och lugnt psyke och det är ju en fördel (min häst är dock ett undantag och är en liten nasse i hjärnan och tänker typ "nämen kä kä kä kära nån då" om allt nytt han utsätts för, det är inget jag märkt hos andra connemaror i stor skala).

Senast ändrad:
Sv: Nå som tävlar western på Connemara?? =)

Ja, det är väldigt olika psyken på dom har jag märkt! Har haft två st på tillridning som var väldigt nervösa och stressade av sig och nu har jag två st i stallet för utbildning och dom är hur lugna som helst!! =)

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
366
Senast: Cactus
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 483
Senast: Nepenthe
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 176
Senast: Lady_S
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 248
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar