Mystiskt skav

Baldihanna

Trådstartare
Min ponny har nu fått ett mystiskt skav på manken som jag inte har någon aning om vart det kommer ifrån, det är liksom en hårlös fläck bara. Jag har kollat allt som kan tänkas skava mot manken. Schabrak, gelpad, täcken etc. men problemet är att det inte är något som ligger an där. Schabraket ligger inte emot som sagt, jag kollade både före och efter ridpass. Täcket ligger heller inte emot, kollade både på morgonen och när hon kom in.
Har ni några idéer på vad det kan vara, i nuläget smörjer jag det med hästsalva. Ska jag smörja med något annat?
Tacksam för alla svar! :)

Sv: Mystiskt skav

Hur ligger täcket när hon sänker huvudet? Jag har varit med om att det blir annat tryck från täcket när hästen betar, än när den står i stallet med huvudet upp.

Ett tips bara :)

/Lizzie

Sv: Mystiskt skav

Bra tips av Lizzie - jag fick också skav av ett tight eksemtäcke på betande häst, rätt över manken.

Liknande trådar

Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 452
Senast: mackan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 414
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Jag förstår inte hur det kan vara möjligt... Min häst får skav av precis allt! Det började bak på ryggen precis där som bossorna ligger...
Svar
11
· Visningar
2 106
Senast: Krizz
·
Träning Hej! *lång tråd* Har nu uppkommit ännu ett problem med min unghäst f. 09 efter att ha insett att han har sadeltvång. Nu är det så...
Svar
18
· Visningar
2 867
Senast: Balahé
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka