Mystiska knutor på mage och rygg

H

Hammond

mitt travar sto har konstiga knutor på ryggen och magen, eller dom e som små vårtor ca 1cm i diameter och en sitter på ryggen precis bakom där sadeln ska ligga så den är inte efter nån utrustning och sedan är det under magen (på magen alltså) så har hon ett ganska stort antal vårtor, dom sitter ganska tätt och det är som en stor kal fläck där vårtorna är.
hon verkar inte ha ont och veterinären säger att det inte är något farligt, men vad är dessa vårtor?
nån som vet?

Sv: Mystiska knutor på mage och rygg

absolut ingen på buke som har nån aning? :cry: :eek: :confused:

mitt travar sto har konstiga knutor på ryggen och magen, eller dom e som små vårtor ca 1cm i diameter och en sitter på ryggen precis bakom där sadeln ska ligga så den är inte efter nån utrustning och sedan är det under magen (på magen alltså) så har hon ett ganska stort antal vårtor, dom sitter ganska tätt och det är som en stor kal fläck där vårtorna är.
hon verkar inte ha ont och veterinären säger att det inte är något farligt, men vad är dessa vårtor?
nån som vet?

.. kanske det är just vårtor:idea: .. alltså inkar som det heter på häst:idea:

Det later som foderknolar, vad fodrar du henne?

Har haft nagra med samma sak som du beskriver och de forsvann nar jag bytte foder.

Det later som foderknolar, vad fodrar du henne?

Har haft nagra med samma sak som du beskriver och de forsvann nar jag bytte foder.

hon får 5dl kornkross och 5dl dynavena active 50 grov var morgon och kväll, alltid tillgång till hö (ev hösilage ute ibland) om hon gått mycket så kan hon även få några nävar havre.

Jag gillar havre och betfor, sen jag bytte till det har jag inte haft nagra problem med knolar. Har aldrig anvant dynavena sa har ingen koll pa vad det innehaller.

Hur kanns knolarna? Ar de ganska harda?

De som jag har sett har efter ett tag oppnat sig och sa har det kommit ut var. Sedan varat nagon dag och sen lakt ihop.

Om jag vore du skulle jag prova att byta ut nagot av fodren och se om det hjalper.

Hoppas att detta ar till nagon hjalp.

Hur kanns knolarna? Ar de ganska harda?

De som jag har sett har efter ett tag oppnat sig och sa har det kommit ut var. Sedan varat nagon dag och sen lakt ihop.

nja, ganska s hårda, hon har haft dom i över 2år nu...
som har aldrig varat.

ok, kanske det ar nagot annat men om det blir var och sa nagon gang sa kan du ju keep it in mind. :smirk:

här kommer en bild på hur det ser ut, allt det kala på henne har blivit av knutorna, det är inte ens så bra bild, men de va lite svårt o fota eftersom knutorna sitter som under magen.

9279929.jpg

puttar bestämt på tråden, ingen som vet vad det kan vara?

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Eftersom jag inte haft lika ont i axeln på sistone och eftersom det funkat bra att rida två lektioner per vecka de senaste två veckorna...
Svar
0
· Visningar
534
Senast: cassiopeja
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 287
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det äntligen dags för höstens ridweekend som jag sett fram emot med spänning! Jag skulle åka till ett ställe jag aldrig varit på...
Svar
0
· Visningar
1 121
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 396
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka