Skogstrollet
Trådstartare
Min travare gick omkull i hagen i september och skadade hasen på ena bakbenet. Det svullnade upp rejält, blev varmt och han började halta lite. Vi tog honom till klinik, de röntgade, ultraljudade och klämde utan att hitta något fel- det var bara en stukning sa de. Vi fick ett par kortisonsprutor och under medicineringen gick svullnaden ner betydligt. Men några dagar senare gick den upp igen, flera besök, man visste fortfarande inte vad det var. Svullnaden har nu lagt sig på en konstant nivå de senaste veckorna, hästen visar inga besvär men haltar i traven.
Men veterinären vet inte vad felet är, röntgen och ultraljudet visade ju ingenting. De ville göra en titthålsoperation, men tyvärr vill mitt försäkringsbolag inte betala detta och som studerande KAN jag inte få ihop de pengarna, så nu försöker vi i samråd med vet att vila och läka ut skadan. Hästen mår bra, skrotar i hagen och blir ompysslad. Men det kryper myror i huvudet på mig, vad är det för fel på hästen....?
Nån som har liknande erfarenhet?
Men veterinären vet inte vad felet är, röntgen och ultraljudet visade ju ingenting. De ville göra en titthålsoperation, men tyvärr vill mitt försäkringsbolag inte betala detta och som studerande KAN jag inte få ihop de pengarna, så nu försöker vi i samråd med vet att vila och läka ut skadan. Hästen mår bra, skrotar i hagen och blir ompysslad. Men det kryper myror i huvudet på mig, vad är det för fel på hästen....?
Nån som har liknande erfarenhet?