vanimelde
Trådstartare
min unghäst på 4 år har fått nån mystisk hosta. den har uppkommit nu när hon börjat gå på betet. Kan inte säga att det är hela tiden men perioder av kort torrhosta. Det är en kort och torr host, inte speciellt djup. verkar pigg och glad i övrigt. Det rinner lite ur näsborrarna men inte mycket eller onormalt. Mycket pollen dock i näsan.
hon står på utebox under vinterhalvåret, har hostat ibland när hon fått torrt kraftfoder, men inte alltid där ehller. har nu gått ute sen april med undantag för enstaka nätter.
har inte hört henne hosta när vi varit ute på promenad, dock blir hon väldigt anfådd när hon springer mycket, men det kan likväl tillskrivas hennes brist på kondis och lätta övervikt tycker jag. (jag är höggravid och kan inte motionera henne)
kan det vara pollen som irriterar?
nån som ahr samma erfarenhet?
hon står på utebox under vinterhalvåret, har hostat ibland när hon fått torrt kraftfoder, men inte alltid där ehller. har nu gått ute sen april med undantag för enstaka nätter.
har inte hört henne hosta när vi varit ute på promenad, dock blir hon väldigt anfådd när hon springer mycket, men det kan likväl tillskrivas hennes brist på kondis och lätta övervikt tycker jag. (jag är höggravid och kan inte motionera henne)
kan det vara pollen som irriterar?
nån som ahr samma erfarenhet?