Mystisk hälta.

S

Spider

Min valack på 22 år har gått och blivit halt,har varit det i en vecka nu.Hade ut vetrinär efter 2 dagar som sa att det antagligen var en blödning i senfästet eller en senskada.Han fick metacam och hagvila.Men blev bara stelare av det,så jag har nu de senaste dagarna gått med honom på hårt underlag i 2 gånger 10 minuter.Efter ca 20 meter så går han precis som att inget har hänt och är ej halt.Vad kan detta vara för mystisk hälta,han är halt på hö fram och har svårt att vända åt det hållet dock ej åt vänster.Han är inte svullen eller så endast lite svampig högst uppe vid senfästet.
 
Sv: Mystisk hälta.

Han blev bara sämmre och sämmre så den 26 april fick han sommna in med hjälp av djurambulansen.Detta var det värsta beslut jag någonsin tagit men absolut nödvändigt.Han fick sommna in så värdigt som möjligt och de var urgulliga mot honom hela vägen.Tilloch med när allt var över så behandlade de hans kropp med värdighet,de lyfte in huvudet i transporten och han lades på vitt sågspån,han såg ut att sova.
Sov gott min älskling och tack för 18 underbara år med dig!
Kan verkligen rekomendera Helsingborgs djurambulans när stunden är kommen,visserligen dyra 10 000 kr men det var det helt klart värt.
 
Sv: Mystisk hälta.

Oj, det gick fort... Hemskt tråkigt för din kamrat men jag är säker på att han både galopperar och gör glada bocksprång i gröngräset nu!

Fick du reda på vad hältan berodde på?
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 669
Senast: Sirap
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 555
Senast: Stereo
·
Hästvård Någon som har erfarenhet/kunskap om detta.?Min häst har efter 3 besök på klinik diagnostiserats med detta. Han har behandlats för de...
2
Svar
24
· Visningar
4 056
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 246

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp