E
Emmiz87
Först vill jag säga att jag vet att man ska ta ut veterinär om hästen har ont men med största sannolikhet hade veterinär gjort precis det jag gjorde.
I torsdags skulle jag ut å köra min ena häst när jag ser att den andra står på 3 ben.
Tar in henne med möda å besvär, fick stanna å vila flera gånger för det gjorde antagligen fruktansvärt ont för den här damen gnäller inte i första taget.
Svullen i höger kota, hovböld tänkte jag eftersom det kom så plötsligt, av med sko å kände med visiter tång, ingen reaktion, lägger på omslag "just in case".
Lindar vänster fram eftersom hon kommer stödja mycket på det.
Ställer in henne tills jobbet är avklarat.
Kommer hem å tar av omslaget, ingen hovböld, inget som luktar illa eller nått.
Tar av lindan på vänster fram. Börjar fundera på fång, hon är ett varmblod men hade fång för ca 3 år sen, fet tänker ni då, nej normalt hull. Dock ska dom väl inte bli svullen ända upp till kotan, men hon stod lite som en såg bock så tanken fanns.
Lunch då står hon på det onda höger benet.
På kvällen svullen i vänster fram hela skenan.
Har is i magen å ger henne finadyne, något som veterinären skulle ha gjort om jag plockat ut en sån.
Dagen efter, ingen svullnad på morronen.
Lunch är hon tjock i vänster fram å lite i höger kota.
Sätter på back on track å ger henne finadyne.
Något svampig i kotorna bak, kan iof bero på att hon stått på box, van lösdrift.
Dagen efter helt bra. Jag fattar INGENTING! Vad var det för nått som kom så plötsligt å sen bara försvann? Fång? Stukning? Förstår inte varför vänster ben blir så tjockt när hon har ont i höger, kanske för att hon avlastar höger men iaf.
Travat henne idag å ingen hälta å ingen svullnad, jag fattar nada.
I torsdags skulle jag ut å köra min ena häst när jag ser att den andra står på 3 ben.
Tar in henne med möda å besvär, fick stanna å vila flera gånger för det gjorde antagligen fruktansvärt ont för den här damen gnäller inte i första taget.
Svullen i höger kota, hovböld tänkte jag eftersom det kom så plötsligt, av med sko å kände med visiter tång, ingen reaktion, lägger på omslag "just in case".
Lindar vänster fram eftersom hon kommer stödja mycket på det.
Ställer in henne tills jobbet är avklarat.
Kommer hem å tar av omslaget, ingen hovböld, inget som luktar illa eller nått.
Tar av lindan på vänster fram. Börjar fundera på fång, hon är ett varmblod men hade fång för ca 3 år sen, fet tänker ni då, nej normalt hull. Dock ska dom väl inte bli svullen ända upp till kotan, men hon stod lite som en såg bock så tanken fanns.
Lunch då står hon på det onda höger benet.
På kvällen svullen i vänster fram hela skenan.
Har is i magen å ger henne finadyne, något som veterinären skulle ha gjort om jag plockat ut en sån.
Dagen efter, ingen svullnad på morronen.
Lunch är hon tjock i vänster fram å lite i höger kota.
Sätter på back on track å ger henne finadyne.
Något svampig i kotorna bak, kan iof bero på att hon stått på box, van lösdrift.
Dagen efter helt bra. Jag fattar INGENTING! Vad var det för nått som kom så plötsligt å sen bara försvann? Fång? Stukning? Förstår inte varför vänster ben blir så tjockt när hon har ont i höger, kanske för att hon avlastar höger men iaf.
Travat henne idag å ingen hälta å ingen svullnad, jag fattar nada.