Mysteriet på Stömne Gård ;)

E

evalill

HAHA måste bara berätta vad som hände nu i morse:
Vaknade när mobillarmet ringde men kände mig ganska förkyld och hängig, så jag bestämde mig för att stanna hemma från skolan. Precis när jag håller på att somna hör jag att det gnäggar utanför stallet, och nånting säger mig att det är nåt som inte står rätt till. Flyger upp och drar undan gardinen och ser en skugga som smyger i stallet :eek: nånting säger mig direkt att det är ett av dom där jävla svinen som åker omkring och skär hästar, så jag slänger på mig kläder och smyger ut utan att ens väcka lille far, var nog för hög på adrenalin för att hinna det ;) släpper ut båda våra skräckinjagande schäfrar (den ena är för tillfället trebent efter en ledbandsoperation, och den andra är 3.5 mån och 40 cm hög :D) och smyger mot stallet... När jag börjar närma mig dörren ser jag att det är kolsvart där inne, och tar ett hårt grepp om en av greparna samtidigt som jag tänker att nu jävlar ska du få ditt as! (kan tilläggas att jag inte är våldsam i vanliga fall :devil:) slänger mig mot lampknappen med grepen i högsta hugg och... där inne står Jet och tittar på mig med en blick som tydligt visar att jag enligt honom har utvecklats till en komplett idiot :angel: i övrigt är stallet tomt, och dom andra hästarna ute i hagen. Han hade på nåt sätt kommit ut från hagen och blev nog ledsen när dom andra försvann utom synhåll och han inte kunde följa efter, så han gick till stallet för att tröstäta :D

Sv: Mysteriet på Stömne Gård ;)

Ha ha!! ;D Så søtt! :) Så bra at det ikke var noe værre :P

Sv: Mysteriet på Stömne Gård ;)

Hahhaa, jösses vad spännande du skrev där ett tag. Gött att de bara var hästen.

Liknande trådar

Hästvård Jag hoppas att nån av er känner igen det här och kan ge oss nånting att gå på. Vi har en fyraårig varmblodstravarvalack. Han tränar...
Svar
15
· Visningar
2 626
Senast: lady_vip
·
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 678
Senast: scizofren
·
Hästvård Nu börjar fler och fler pållar i stallet bli dåliga i magen. Dom är uppdelade på lite olika sätt i hagarna: 3st ston har precis bytt...
2
Svar
31
· Visningar
3 542
Senast: Seabaz
·
Hästmänniskan Jag känner att bara måste få skriva av mig lite ang. en fruktansvärd grej! Jag ska försöka göra det så kortfattat jag kan. Jag hade...
Svar
15
· Visningar
3 259
Senast: Nea86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka