Mysko utslag

cowgirl81

Trådstartare
Sällskapshästen har fått lite mysko utslag på ett ben där han är vit, Min tanke blev genast alsike klöver, Så har gått över hela hagen men inte hittat nån. Nu har kompisens unghäst som också går i hagen fått på mulen där han är vit. (inget på hans vita ben än) Nån som har tips på växt som kan orsaka såna utslag förutom alsike, För om de är mugg han fått på de vita benet så borde väl kompisens unghäst inte få likadant på mulen.

Johannesört som ovan nämnde, men leta också efter rödklöver, björnloka, jätteloka. Skadorna borde iofs vara större om det är lokan som ställt till det. :)

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
853
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 593
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 049
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt