Mysko fläckar/sår på rumpan !

orcide

Trådstartare
Nån som kan veta vad detta är eller orsakar det ?
Hästen går på bete fortfarande och är ett kallblod.
294592_281753411850267_100000468309816_1183134_974011263_n.jpg

299529_281753381850270_100000468309816_1183133_207031318_n.jpg

Sv: Mysko fläckar/sår på rumpan !

Det jag tycker talar emot ringorm är ju att det började på rumpan under svansen .

Det bästa svaret får du antagligen från en veterinär som kan titta på hästen IRL.

Vi på Buke kan tycka och gissa hejvilt, men för hästens skull hoppas jag att han får komma till en veterinär.

Men samtidigt ser man dom små upphöjningarna vid sidan om de redan uppkomna runda cirklarna som också är typiska vid ringorm .
Ring vet, om det är ringorm måste du ha ett medel att tvätta hästen med .

Hej från Hambo

Jo jag ska ringa strömsholm i morgon min vet har redan fått bilderna på mail men han rekomenderade skrapprov.

Du har helt rätt i att man inte MÅSTE ! Felformulerat av mig. Men det känns fasiken så mycket bättre att behandla det än att bara låta det vara.......

Tycker i allafall jag!

Hej från Hambo

*kl*

Om du INTE behandlar är risken MYCKET STOR att man smittar ner ALLT och ALLA som kommer i kontakt med hästen och utrustningen.

Som mikrobiolog skulle jag ALDRIG någonsin låta bli att behandla :mad:

Behandling är påbörjad o resultat börjar synas redan . Tack för era svar ,

Skönt att höra att det blivit bättre efter behandling :D

Har du fått veta vad det var ?

Palle ! Jag ÄÄÄÄÄÄÄÄlskar din avatar med Häst skon och W, tankarna går tillbaka till min ungdom !

Hej från Hambo

Jag med....

:love: :love: :love:

Jag pillade försiktigt loss märket från den gamla hjälmen, var rädd att det skulle gå sönder men det är i nästan samma skick som när det var nytt, och fotade det sen.....

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 725
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
979
Senast: Fiorano
·
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete...
Svar
14
· Visningar
709
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 280
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka