Mysiga kvällskrogar i Skåne

Lovisaleonora

Trådstartare
Nu kommer äntligen våren och ljuset. Och jag känner att jag vill ta tillvara och sätta lite guldkant på vardagen - inte bara leva genom veckorna till helgen.

Vilka är era smultronställen till vardagskrogar - för att mysa till en vardagsmiddag mitt i veckan. Inte det vanliga utbudet i Malmö och Lund, det känner jag i alla fall hyfsat till. Utanför, på landet, i småbyarna.

Så, fram med gömda skatter - dela med er!

Det finns ju några kända längs sydkusten men jag vet inte om jag vill rekommendera dem, dyrt och överreklamerat enligt min åsikt, själv köper jag hellre ett par rögade siller som jag äter sittande på strandbrinken. Sillen skall vara helt nyrökt och Mossby rökeri brukar vara bra. Smyge och Skillinge,, sådär, Kåseberga har jag inte prövat.

Kanske inte direkt vad du efterfrågade men ett tips.

Nu kommer äntligen våren och ljuset. Och jag känner att jag vill ta tillvara och sätta lite guldkant på vardagen - inte bara leva genom veckorna till helgen.

Vilka är era smultronställen till vardagskrogar - för att mysa till en vardagsmiddag mitt i veckan. Inte det vanliga utbudet i Malmö och Lund, det känner jag i alla fall hyfsat till. Utanför, på landet, i småbyarna.

Så, fram med gömda skatter - dela med er!
Har inte varit där själv men har hört att Talldungen är riktigt bra.

Mossbylund - har bara ätit frukost där men stället är helmysigt.

La Prima Classe i Lövestad, enkelt, italienskt och riktigt bra. Fisktaco på bryggan på Kåseberga Bistro en vacker kväll. Sydkustens at Pilehill, litet, trevligt, gott.

Olof Viktors i Glemminge för lyxigt fika
Kåseberga för sillamacka ute i solen
En gaffel kort i Simrishamn
Karnelund krog i Gislöv

:d

Gastro Gaspari i Flyinge!
Har inte besökt dem själv men mina föräldrar älskade det.
Har för mig att de har kvällsöppet tors-lör.

Den krögare som haft bäst mat av de jag testat är http://nils-bertil.se/ (Anderslövs gästis, Bantorget 9 i Lund, Flädie vingård m.fl.) . Numera bara catering verkar det som tyvärr.

Hörte brygga i Svarte! Men de har inte öppet särskilt sent på kvällarna. En ledig dag är det dock perfekt att ta sen eftermiddags-vin-lunch där :love: Sommartid alltså när man kan sitta ute och dingla med bara ben.

Jag har ätit där en gång och var riktigt missnöjd! Jag kanske ska ge det en chans till?
Om du inte vet med dig att du är väldigt kräsen eller på något annat sätt har väldigt speciella uppfattningar om mat, så tror jag att det är värt ett försök till.

Om du inte vet med dig att du är väldigt kräsen eller på något annat sätt har väldigt speciella uppfattningar om mat, så tror jag att det är värt ett försök till.
Torr och smaklös torsk med trist sås tror jag de flesta tycker är tråkigt, särskilt med tanke på priset :-D Men det var ett större sällskap, tror det kan ha spelat in. Jag ska absolut ge dem en ny chans :-)

Restaurangen vid Tomatens Hus i Vallåkra har jättegod tomatpaj!! Deras övriga mat är säkert också god men jag har bara ätit tomatpajen. Mums!!

Edit. Jag ser att de bara har öppet dagtid. Inte på kvällarna tyvärr. Men åk dit en helg och shoppa tomater, tomatplantor och ät tomatpaj :-)

Torr och smaklös torsk med trist sås tror jag de flesta tycker är tråkigt, särskilt med tanke på priset :-D Men det var ett större sällskap, tror det kan ha spelat in. Jag ska absolut ge dem en ny chans :-)
Låter mycket trist.

Jag skrev inte alls så där för att på något vis kritisera dig. Men man kan ju veta med sig att man har specifika krav av olika slag. Jag vet inte hur roligt det är att äta där om man är vegan eller glutenintolerant, tex.

Låter mycket trist.

Jag skrev inte alls så där för att på något vis kritisera dig. Men man kan ju veta med sig att man har specifika krav av olika slag. Jag vet inte hur roligt det är att äta där om man är vegan eller glutenintolerant, tex.
Jag tog det inte alls som kritik :-) Utan snarare såg jag det som positivt, jag kanske kan vända en besvikelse om jag testar igen liksom! Jag gillar god mat och vill gärna ha många ställen att välja på.
Just det sista du skrev insåg jag när jag och en kompis som är vegetarian pratade om ett ställe som jag tycker är bra och hon ogillade. Vi konstaterade att de serverar "subraktions-vegetariskt", dvs de tar helt enkelt bort den ickevegetariska ingrediensen och serverar en rätt som på så sätt inte känns komplett. Då förstod jag henne!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 168
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 743
Senast: fejko
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 134
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar