Myggnät, knottnät?

moiran

Trådstartare
Tänkte jag skulle sy ihop ett myggnät att hänga över sängen och ett att hänga över hängmattan för att få vara ifred för insekter när man sover och vilar - jag blir så lätt störd när jag sover.

För det första tänkte jag fråga om man kan stoppa knott med myggnät? Hur tätmaskigt måste det vara i så fall?

För det andra undrar jag om någon vet var man ska leta efter myggnät på 'löpmeter'? De myggnät jag hittat på diverse fritids- och sportshopper (vilket kändes mest logiskt då) verkar vara färdigsydda produkter eller i något fall en bit myggnät med fast storlek. Jag vill ha lååånga bitar ju! Kan man hitta myggnät i vanliga tygaffärer månne?

Sv: Myggnät, knottnät?

Biltema säljer myggnät på rulle, 0,9x10meter för 40kr.

Varför inte sätta myggnät i fönstren istället för över sängen. Spar på material och gör hela bostaden mer myggfri

Jag har både tänkt och förkastat iden om myggnät i fönstren/dörrarna. Av diverse anledningar kommer det bli smidigare med nät över sängen i nuläget... :D

Biltema it is!

Hm. 196 rutor per kvadrattum... Det håller inga knott borta. Fler förslag? :)

Om du ska hänga det över sängen är det bättre att du köper ett fint gardintyg istället, de finns med mindre maskor än myggnäten och det är mkt smidigare istället för ett stelt nät.

Har inte IKEA kvar de där sänghimlarna? Vitt tunt tyg som draperas tunt sängen. Stommen är en ring - storlek mindre rockring - som hängs i taket. Funkade hos oss....

Tack för tips! Smidigt nog har jag ju redan en ikea-resa inplanerad, så det blir ju perfekt i så fall!

Har inte IKEA kvar de där sänghimlarna? Vitt tunt tyg som draperas tunt sängen. Stommen är en ring - storlek mindre rockring - som hängs i taket. Funkade hos oss....

Sån har jag, funkar kanon!

IKEA har även en med större ring som är tänkt till uteplats, med diameter på 1,5 meter, den är jättebra att ha över dubbelsäng!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka