Mycket stel i höger bog

vinkelina

Trådstartare
säg den olycka som kommer ensam *suck* sedan nån vecka är hästen frisk från sin hälta. Men i stället har höger bog "låst" sig. Otroligt stel vid ridning, och går knappt att strescha. Skall försöka få tag på massören.

hon brukar vara rätt stel i bogen, är vårt problemområdet. nu släpper efter ca 20 min gympande/uppvärming. Märks inget i skritt, men i trav ser man att det är stelt.

Tips på övningar som jag kan göra i väntan på massören

Sv: Mycket stel i höger bog

Massera lite själv med arnika innan du rider. Ta det lugnt i ridningen, rid ut och jobba från marken. Stretcha efteråt!
Kanske ET eller kiropraktor behövs? Låter lite som att det kan krävas mer än massage...

Sv: Mycket stel i höger bog

enda som vi har tillgång till är massör, det brukar dock hjälpa *peppar* hon är dock inte sjuk i bogen, utan bara otroligt stel, har troligen uppkommit då hon först vilade en vecka, och sedan endast har blivit riden "rakt fram" i två. hon kräver rätt mycke uppmjukande rörelser

Liknande trådar

Hästvård Jag köpte för nästan två och ett halvt år sedan en häst med kissing spines. Det har varit otroligt mycket jobb med honom, främst...
Svar
16
· Visningar
3 744
Senast: klystron
·
Hästvård Min älskade häst har varit halt nu ett bra tag och trots stort förtroende för min veterinär hade det varit skönt att höra andra...
Svar
8
· Visningar
2 248
Senast: lett
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 895
Senast: __sofia__
·
Hästvård Behöver hjälp med tankar....det låter helt sjukt när jag läser hon är ju jämt skadad lugnt riden massage regelbundet osv väldigt...
Svar
11
· Visningar
6 750
Senast: Madde_padde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Svamp?
  • Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10