Mussetussen
Trådstartare
Min 15 åriga valack har under en längre tid haft krångel med höger bak. Han blir kort, får svårt att resa sig och det blir jobbigt för honom att gå i både nedförsbackar och uppför men framförallt nedför. Han har inte varit halt men något är fel jag känner det så tydligt. Han ändrar sitt rörelse mönster och börjar paddla på höger bak när problemet kommer.
När problemet kommer tar jag ut en tjej som jag tycker är väldigt duktig som kör med ultraljud och el behandlingar. Han har alltid svarat bra på dom här behandlingarna tidigare och även när problemet kommer så försvinner det med hjälp av hennes behandling men det kommer tillbaka efter 2-6 veckor och då blir det en ny behandling.
Men han arbetar på bra emellan och har musklat upp sig riktigt bra efter en lång vila på nästan 9 månader.
Jag börjar fundera på om man ska testa något nytt?
Eller är det kanske dags för veterinär, och isåfall vart ska vi vända oss? Vilka är bäst för detta diffusa problem?
Jag är nog mest inne på veterinär biten men är även öppen för andra förslag.
Vore glad för lite hjälp.
När problemet kommer tar jag ut en tjej som jag tycker är väldigt duktig som kör med ultraljud och el behandlingar. Han har alltid svarat bra på dom här behandlingarna tidigare och även när problemet kommer så försvinner det med hjälp av hennes behandling men det kommer tillbaka efter 2-6 veckor och då blir det en ny behandling.
Men han arbetar på bra emellan och har musklat upp sig riktigt bra efter en lång vila på nästan 9 månader.
Jag börjar fundera på om man ska testa något nytt?
Eller är det kanske dags för veterinär, och isåfall vart ska vi vända oss? Vilka är bäst för detta diffusa problem?
Jag är nog mest inne på veterinär biten men är även öppen för andra förslag.
Vore glad för lite hjälp.