Mybenefit, två olika arbetsgivare

Cattis_E

Trådstartare
Någon som vet om det ens går att komma åt mybenefit (förmånsportal) för två olika arbetsgivare "samtidigt"?
Jag tänker att det ju borde gå? Att man får någon fråga vilket företag man vill till när man loggar in?
Måste väl finnas sådana som har två jobb tex.

Fick en länk från nya jobbet där jag ska logga in och ange lönekonto mm.
Bara det att jag (såklart) när jag använder den loggas in på portalen för den arbetsgivaren jag har nu.
Tur är väl det förvisso, annars hade det blivit meckigt med lönespecar och att se mina ledighetssaldon.

Jag är inte helt säker på att nya arbetsgivaren aktiverat mig ännu, även om det enligt den tidsangivelse som stod borde gjorts i fredags.

Och ja, självklart ska jag kolla med nya arbetsgivaren. Men det kan jag inte förrän tidigast på tisdag så jag hoppas att någon på allvetande buke vet om det kan vara så att det går. För då kan jag avvakta lite längre ån tisdag.

Ingen kris med lönekonto tidsmässigt. Det behöver jag inte ha in förrän till slutet av dec.

Jag hoppas det går med två företag samtidigt :angel: .Det skulle underlätta.

Det finns väl ett eget inloggningsalternativ för just de som har fler arbetsgivare? Använder du det eller loggar du in med uppgiftrrna från din första arbetsgivare?

Annars prova att logga in med personnummer och bankid istället för via Inloggning som är speciell för din arbetsgivare.

Det finns väl ett eget inloggningsalternativ för just de som har fler arbetsgivare? Använder du det eller loggar du in med uppgiftrrna från din första arbetsgivare?

Annars prova att logga in med personnummer och bankid istället för via Inloggning som är speciell för din arbetsgivare.
Jag loggar in med bankid och har alltid gjort.
Någon annan inloggning har jag aldrig fått.

Länken jag fått utskickad av nya arbetsgivaren är.
https://cloud.mybenefit.se.

Edit: Om jag går via benifys hemsida istället hittade jag ett val om flera bolag.
Får se om jag lyckas ta mig in via det eller behöver något användarnamn..

När jag försöker logga in med bank-id på den sidan tas jag automatiskt till den sida som hör till nuvarande företag. Vilket inte är så konstigt.

Jag undrar alltså om det finns någon som vet om man överhuvudtaget kan ha my benefit för två olika företag kopplat till sitt personnummer samtidigt.
Men jag får väl ringa på tisdag om jag inte råkar hitta något om speciellt inloggningssätt för flera arbetsgivare innan det. Tycker ändå jag försökt googla mig fram till om det går...

Senast ändrad:
Tack @LillaGubben!
Jag kom en bit framåt då och fick ju svar på frågan om det alltså går att ha för flera arbetsgivare.

Nu körde jag fast på företagsnamn i stället. Den hittar inte dem när jag skriver in som de borde heta. Provat olika kombinationer med och utan AB efter 😅.
Lutar åt att jag får kontakta dem och fråga på tisdag alltså.

Ifall någon annan undrar...

Jag kan uppdatera med att det plötsligt löste sig av sig själv en dag.
Skulle logga in som vanligt i my benefit appen för att kolla en grej.
Och helt plötsligt kom en ruta som sade att jag har två arbetsgivare. Välj vilken du vill logga in hos.

Det verkade alltså bara ha segat med aktiveringen från den nya trots att det stod att det skulle funka efter 24h.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
918
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 136
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 337
Senast: IngelaH
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 335
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar