Alexandra_W
Trådstartare
Köpte ny brodd härförleden. Idag när hästarna skoddes om skulle jag brodda om. Skruvade ur gamla brodden och skulle skruva i nya. Jomenvisst, det gick inte. Gängade om hålen om utifall det var nåt sånt. Hjälpte inte, de gick i ett halvt varv och satt sen som berget. Hovis provade med samma resultat. Jag gick och hämtade en helt ny sko i hovis bil - samma lika.
När jag kollar noga på brodden så ser gängorna ut att vara färre, dvs att det är större avstånd mellan åsarna, på Mustadbroddarna än alla andra broddar jag hade. Övriga brodd (blindbrodd från Mustad, Elitbrodd, Tunahaken och några okända sorter gräsbrodd) gick att skruva i för hand, som smör. Men inte de nya Mustadbroddarna...
När jag kollar noga på brodden så ser gängorna ut att vara färre, dvs att det är större avstånd mellan åsarna, på Mustadbroddarna än alla andra broddar jag hade. Övriga brodd (blindbrodd från Mustad, Elitbrodd, Tunahaken och några okända sorter gräsbrodd) gick att skruva i för hand, som smör. Men inte de nya Mustadbroddarna...