Musli med högt protein och energiinnehåll!

Gabriol

Trådstartare
Jag letar efter ett kraftfoder att stödfodra med nu på betet, åt svårfödd, stor (ca 175 i mkh) halvblodsvalack som rids och tränas normalhårt. Han går på relativt magert naturbete nu.

Någon som har förslag på något färdigfoder, gärna musli, som har höga värden energi och framförallt högt proteininnehåll?

:)

Sv: Musli med högt protein och energiinnehåll!

dodson & horrell build up alternativt stay up. båda finns som müsli och passar svårfödda hästar.

Tack för svaret! :)

Satt även och kollade lite på Krafft Musli Grön, någon som har någon erfarenhet av den? Tror ni att den skulle passa, eller är Musli Röd bättre?

Krafft müsli grön är underbar att stödfodra med! :love: Min häst älskar det och är jättefin i kroppen (var smal innan och tyckte att mitt förstaval groov 125 var tråkigt)

Hestekraft får min 178 cm valack där inget annat hjälpt.

Noa

Jag har också hört att Hestekraft ska vara bra, har dock inte provat det själv.
Build Up-fodret som någon nämnde har jag själv använt i vintras ("min" häst kan aldrig hålla hullet på vintern, så vi måste ge henne mycket foder och rätt foder).
Jag tyckte att det fungerade bra, men man var tvungen att använda det ett tag för att det skulle ge resultat. Så nästa vinter får jag nog börja med det lite tidigare.

/Anna

Hestekraft, tro den ligger på 137 smrp och innehåller en massa gott :d

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Tänkte att ni här på Buke kunde bistå mig med lite kunskap eller i alla fall idéer. Jag har ett halvblodssto på fem år, som rids...
Svar
13
· Visningar
1 394

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka