L

Lillgangstah

Nån som har tips på hur man kan göra för att hästen ska få muskler snabbt på bakben och rumpa:confused: har försökt med en massa men verkar nt hjälpa,och tyvärr finns det inga backar i närheten heller:/

Sv: Muskler

Få han att jobba mer med bakdelen när ni rider kanske? vad har du försökt med då?

jo jag gör de:/ både enligt mej och min tränare och dressyrdommare
har väl mest försökt med de:D :cool:

hmm, det enda jag vet & kan komma på är klättra.. Men att galoppera borde väl hjälpa lite? Det är mycket bakben i galoppen..

massor av galoppfattningar, cavaletti..musklar sej inte hästen endå så borde du kanske se över foderstaten?

Se över foderstaten, det hade jag börjat med om hästen nu får allsidig träning.
Brist på E-vitamin, lysin och selen kan vara ett problem. Också proteiner spelar stor roll vid muskelbygge.
Prata med din tränare och se vad hon/han tycker om foderstaten.
en väl uträknad foderstat tillsammans med rätt träning är ju grunden till muskler.

Håller med dig. Cavaletti, galoppfattningar och tömkörning gör susen på min häst.
Även skritt med mycket samling i intervaller förbättrade rumpan på min häst.
När det gäller galoppfattningar är det bäst att göra många korta och inte glömma att göra i båda varven.

tack för tipsen,Ska kolla med Tränaren om foderstaten också:p

Liknande trådar

Träning Jag och min syster har en foderhäst, varmblodig travare, som vägrar gå i högervarv i longeringen. Ridning i höger varv är inget problem...
Svar
10
· Visningar
1 659
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
565
Senast: tara
·
Gnägg Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår...
Svar
10
· Visningar
2 149
Senast: lizzie
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 697
Senast: Askur2017
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar