Muskler Då och NU - Skilldnad ?

NoExit

Trådstartare
Bild tagen i September
september2bak.JPG

------------------------------------
Bilder tagna Nu
17feb2.JPG

17feb1.JPG

Vad ser Ni för skilldnad ?

Sv: Muskler Då och NU - Skilldnad ?

Lårmuskulaturen har ökat betydligt...hur har du gjort?

Miloo2 skrev:
Lårmuskulaturen har ökat betydligt...hur har du gjort?

Rider, tömkör mkt. Har bytt foder han äter MUSTANg Mussli, han älskar det. ser ut som kaninmat :)

Tack, själv tycker jag att det är så svårt att se, när man ser honom varje dag.
:)

NoExit skrev:
Rider, tömkör mkt. Har bytt foder han äter MUSTANg Mussli, han älskar det. ser ut som kaninmat :)

Tack, själv tycker jag att det är så svårt att se, när man ser honom varje dag.
:)

Ser bra ut iaf!! Hur är han övrigt i kroppen,lätt eller mer grov?

Försöker att sätta muskler på min dam,klättrar i uppförsbacke på långa tyglar,tycker mej se en skillnad på ryggen!Longerar med snodd oxå,det hjälper nog till det med..Skulle vilja tömköra men hon är lite bakrädd!

Miloo2 skrev:
Ser bra ut iaf!! Hur är han övrigt i kroppen,lätt eller mer grov?

Försöker att sätta muskler på min dam,klättrar i uppförsbacke på långa tyglar,tycker mej se en skillnad på ryggen!Longerar med snodd oxå,det hjälper nog till det med..Skulle vilja tömköra men hon är lite bakrädd!

Fast jag tömkör inte så som du menar, jag har det som om jag longerar fast istället för snodd, inspänning så har jag tömmar, så man kan variera, vilt raka spår osv, jag är på raka spår strax snett bakom, men är de rädda kan man börja med att gå brevid.

Han är rätt så grov i övrigt.
1.74 hög.

Ok,tror jag förstår hur du menar..Tänkte att jag skulle prova det i stället för snodd..lite bättre!
Då är han en riktig bjässe med andra ord!!:)

Miloo2 skrev:
Ok,tror jag förstår hur du menar..Tänkte att jag skulle prova det i stället för snodd..lite bättre!
Då är han en riktig bjässe med andra ord!!:)

Japp, inte liten inte, osså lilla jag , 56 kg, men dock 177 cm lång. :confused:

testa att "longera" fast med tömmar... sen så småning om så börjar du byta varv... min häst typ "kastade" sig när tömmarna åkte över rumpan, men det tog inte så lång tid förrän hon struntade i det! Nu kan vi gå ut i skogen å hämta långa grenar (till hagen) å släpa med oss hela vägen hem, URDUKTIG!!!
Man måste ju såklart vara medveten om att hästen är/kan bli rädd, men göra man det bara så verkar de typ inte bry sig!!!
Tömkörning är verkligen sååååån muskelbyggning...
Min pålle kom direkt från galoppbanan, vilade 3 månader, sen rakt ut i skogen, halvmeter snö å uppförsbacke... å en häst framför... så började vår "tömkörningskarriär" ;)
Är superstolt över henne, inte alla hästar som går att tömköra i skogen, speciellt inte hettsiga galoppörer!!!!

När din häst väl vet att det är matte som går bakom så coolar den nog ner sig! Ha ländtäcke i början, så känns det inte lika läskigt med tömmarna på rumpan :) lycka till!!!!

NoExit: ojojoj... tänk om ens häst hade sånt ass!!! :banana: :p

Den har fått mycket jämnare och större lårmuskulatur och ser mycket bättre ut! Men synd att svansen inte är uppe på alla bilder för man ser inte precis allt då :(

OMG vilka lårmuskler den hästen har! :eek: WOW! :)

Går den på anabola elelr? :angel:

Liknande trådar

Hästvård Jättedåliga bilder för han ville inte stå still. En bekant har lite plötsligt fått hand om en häst som inte har så fina hovar...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 038
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
565
Senast: tara
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
822
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
883
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30