millisen83
Trådstartare
Jag har en welsh cob på 20 år som alltid varit pigg o glad till för ca 1 månad sen.
Jag hade ute en ny hovslagare för skoning bara det att IDIOTEN inte tog upp sömmarna utan flängde loss skon med verktyg och min häst fick panik och sprang rakt fram med verktyg & hovslagare.
Efter jag ställt in han i boxen så "skakade/darrade" hö bakben och även i ljumsken precis som en nerv.
Hästen beter sig skumt efter detta.
Han lägger sig ej ner längre, han står & byter ben bak främst/drar upp bakbenen högt. I boxen står han och bygger högar precis som han ska avbelasta.
Man ser när han står still att det är presic som en darrande nerv i ljumsken hö bak/vä bak & även vä fram & hö fram vid skulderbladet
Han äter & dricker precis som vanligt
Han vägrar stå still utan går fram & tillbaka hela tiden i gången lös precis som han stretchar. Han är ej halt
Haft ute veterinären flera ggr dom vet ej vad det är.
Han har fått butta, sulfa & antibiotika men detta verkar ej bita på honom.
Min ända chans nu är att jag ska ta ut en massör/akupuntur.
Någon som känner igen liknande syptom snälla hör av er, jag är helt hjälplös!
Jag hade ute en ny hovslagare för skoning bara det att IDIOTEN inte tog upp sömmarna utan flängde loss skon med verktyg och min häst fick panik och sprang rakt fram med verktyg & hovslagare.
Efter jag ställt in han i boxen så "skakade/darrade" hö bakben och även i ljumsken precis som en nerv.
Hästen beter sig skumt efter detta.
Han lägger sig ej ner längre, han står & byter ben bak främst/drar upp bakbenen högt. I boxen står han och bygger högar precis som han ska avbelasta.
Man ser när han står still att det är presic som en darrande nerv i ljumsken hö bak/vä bak & även vä fram & hö fram vid skulderbladet
Han äter & dricker precis som vanligt
Han vägrar stå still utan går fram & tillbaka hela tiden i gången lös precis som han stretchar. Han är ej halt
Haft ute veterinären flera ggr dom vet ej vad det är.
Han har fått butta, sulfa & antibiotika men detta verkar ej bita på honom.
Min ända chans nu är att jag ska ta ut en massör/akupuntur.
Någon som känner igen liknande syptom snälla hör av er, jag är helt hjälplös!