L
Lambo
Hur grovt musklade är hingstars halsmuskler i jämnförelse med valacker? Jag tycker att min 6 årige valack har så spinkig hals, detta kan bero på intensivare tölt träning. Men han har igentligen aldrig varit särskilt grov. Han har nämligen super svårt för tölten. Har travat sig igenom livet tills jag fick honom för 6 månader sedan och började töltsätta honom. Har fått lägga om hans rörelsemönster och lära honom lösgörande och samlande skolor. tölten har börjat komma i några steg och galopperar gör han jätte fint numera också. Tycker tyvärr att han blivit kortare i formen pga töltuppsamligen (han trampar dock på bra bak) och i det närmaste travförbud, där han fick jobba i låg och välvd form. Kan detta birda till hans redan långa och smala hals? Mer kraftfoder kanske? Tränaren är dock mycket nöjd med hans framsteg och tycker att jag har blivit hemma blind, som valack kan han ju inte ha "hingstnacke" + att han kommer att muskla sig ännu mer framöver då han nu börjar slappna av och jobba på bra. Komplex eller hemmablindhet? Är det någon som kan lägga ut några långa välmusklade "valacknackar"! För muskler i bakkärran det har han i vart fall! Men den långa giraffhalsen gör mig tokig av komplex !