Muskelbygge

cello

Trådstartare
God natt! Jag vill bygga muskler fram på "min" häst, dvs, framben, bog, hals, nacke. Jag skulle gärna vilja ha lite träningstips och roliga övningar som tar mycket just där. Själv har jag tänkt på klättring och höga cavallettibommar. Jag har inte kommit så långt i utbildningen med henne så jag vill inte direkt hoppa med henne heller, även om jag kan tänka mig att det stärker det området. Jag tar tacksamt emot all världens tips och idéer... :)

Sv: Muskelbygge

ut i skogen, gå över träd och stenar så den för lyfta benen lite..och klättra upp för backar.. egentligen behöver du inte ha sån himla panik med att bygga muskler, dom kommer.. ju mer du rider henne så kommer dom.. och när hon lär sig samla sig mer bygger hon också mer muskler, fortsätt bara träna henne så hon blir en bra och lättriden hästen, musklerna kommer av sig självt..

Dressyrarbete ger de muskler som du tycker fattas. Men det bör varieras med klättring, gymnastikhoppning, Cantring och varför inte tömköra eller longera ibland. På detta sätt aktiveras olika muskelgrupper. Jag lägger in en skrittdag i v. (på lång tygel)

Sen bör den inte vara tunn i hullet. Har du sett en smal människa med stora muskler? Den måste få bra med foder för att kunna bygga.
Se över Proteinintaget.

Lycka till. Rom byggdes inte på en dag...

Hej! Jag och min syrra köpte vårat varmblod Maya i December -05. Vi håller också på att lägga muskler på henne från början var hon väldigt smal sen när vi gav henne foder blev hon sådär "normal" i hullet. :) Men nu i slutet av januari gick hon ner sig jättemycket så nu ger vi henne kornkross för att hon ska bli lite tjock. Dem kan ju inte lägga muskler utan att vara lite småknubbiga ;D Så hon ska få 2 kg kornkross om dagen, när hon vant sig vid fodret kommer vi höja. (Hon får 1,2 kg nu) Vi longerar henne(både med och utan inspänningstyglar), klättrar i skogen(skritt o trav mest), galopparbetar lite, går på tyglen/i form i paddocken och på gärdet med hög snö så vidare. Maysan har inte heller någon erfarenhet av hoppning och så. Så vi kommer börja träna det på henne nu på våren. Men innan dess får hon lägga på sig lite för nu är hon jättesmal pga att hon gick ner sig.. Men hon börjar redan bli gladare o piggare av det nya foder, så till att ha ett bra foder och låt din häst bli lite småknubbig, det är inte farligt att dem är det ;D Hoppas det går bra för dig o din häst!

om hästen redan tränas rätt så kan Muskel E vara något.. polarens ponny har a´lltid varit smäcker.. men fodervärdarna gav muskel E och jäklar va gov hon blev o bogen.. ska gräva fram bilder :)

Innan fodervärdstiden
{408FB72F-4258-4470-8FE0-E136354DE78E}.jpg

Efter 2 månader med Muskel E
{C848808F-3F25-4F39-BEEF-9DBDF22C2D61}.jpg

som synes är det viktigt att samtidigt träna rätt.. dock fick vi ordning på henne efter ca 1½ månad med mer rätt arbete...

Hur tränade ni då? Var ponnyn jättesmal eller hade den lite hull? Mitt varmblod är i o försig smal nu, man ser revbenen lite eftersom hon gick ner sig så under vintern. Men nu ger vi henne ett annat foder så ho borde vara normal i hullet i början av Mars.. Så vi kan inte rida henne så hårt nu.

Liknande trådar

Träning Jag har en föredetta varmblodstravare som är 7 år och vinglar lite fram och tillbaka i skritten och tar inte emot kontakt via handen...
Svar
2
· Visningar
707
Senast: Blyger
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 508
Senast: Mabuse
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 889
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 064

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka