Muskelbyggar foder????

LadyLusifer

Trådstartare
Jag behöver tips på ett kraftfoder som är bra när hästar håller på och lägger muskler.. min nya dressyrhäst är för tanig enligt min smak när det gäller muskelmassan :crazy:
Han kan inte äta korn för det hat vi redan provat.. sätter sig i benen direkt.. kan inte ge mer havre..(får lite kross) föfr det är inte mer energi han behöver (det ska gudarna veta :crazy:) utan ett tilläggs foder att ge med hans lilla havre giva.. kan tillägga att han får massor av hö redan så det behöver inte ökas.... tacksam för alla erfarenheter och tips :bow: :bow: :bow:
 
Jag använde tidigare Krafft Pluss Grön (fd Breed) till mina 3-åringar med mkt gott resultat, gav ½ kg om dagen och såg skillnad på bara ett par veckor.
 
Glömde fråga, jag antar att du har uträknad foderstat till din pålle?
 
Har precis bytt hö och har inte hunnit fått det analyserat.. så jag har tittat på honom och umgåtts med honom och gjort en grund bedömning på vad han ska ha... inte det bästa men det får duga så länge :crazy:
 
Det finns ett full foder som heter Gain. Kan vara svårt att få tag på.Gå in och sök på nätet efter deras hemsida och kolla efter en återförsäljare i närheten av dig. En bekant till mig köper hos en återfö. i Götene. :)
 
Jag har en valack född 98 som också var lite tanig och omusklad när jag köpte honom i höst. Nu börjar han bli jättefin! Det tack vare massa lusernpellets/hack och Eggersmans Senior Vital Müsli. Gav först Eg. Classic müsli, men gick over till S V för det får min andra häst, så det var smidigare att ge samma foder. Det innehåller ej havre, så man kan ge ganska mkt utan att dom blir stirriga.
 
tack för alla tips :love: :bow:
ska kolla upp dom jag inte redan vet vad är för någe och se vad som funkar i hop med honom och hans värden...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 587
Senast: Fazeem
·
Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
1 982
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Det känns helt hopplöst att hitta mat som hunden petar i sig utan att man behöver ge kula för kula ☹️ Bakgrund: 14 år gammal vovve med...
2
Svar
28
· Visningar
5 802
Senast: Fetaost
·
Foder & Strö Behöver tips på kraftfoder med högt energi-innehåll. Helst inte musli. Olja vet jag redan, men kan ju inte ge för mycket av det. Har ni...
2
Svar
26
· Visningar
2 417
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp