Muskelbyggande övningar?

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

midori

Jag ska till hösten börja rida en travarhingst på 14 år, han har under sommaren gått med ett par ston. Jag behöver nu tips och råd för när jag var och tittade på honom var han ganska muskelfattig, och jag har som mål att ha en skaplig ridhäst till vintern. Han är riden, jag vet dock inte hur mycket, jag är i ägarnas travstall på travbanan och bara hälsat på hästen en gång.
Några speciella övningar? det finns gott om skog att vandra runt i, mycket backar att klättra i, men ingen ridbana. Några tips skulle vara jättebra, jag har "ridit till" en häst förut och byggt muskler, men han hade ändå redan grunden. Eftersom hingsten inte är min häst vill jag inte slita ut honom, så några bra grundövningar?:)

Sv: Muskelbyggande övningar?

Själv hade ja börjat med att skritta, på långa tyglar i lång låg form, rätt ut i skogen :)
Hur länge beroende på hur länge han har stått utan att bli riden :)
Efterhand kan du börja med klättring oxå, de gör undervärk för ryggen :)

okey, jamen det låter bra :D det ska ju vara roligt för hästen också, jag får nog leka fram lite muskler :D

Skritt är grymt bra! Men det ska vara "powerwalk" o inte ut o strosa lite sakta.
Gärna offroad.
// Linda

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 944
Senast: shia
·
  • Låst
Gnägg Såg att det fanns en tråd sedan 2011 där folk skrivit om konstiga/otrevliga provridningar.. Men det var 2011, så varför inte skapa en...
Svar
5
· Visningar
2 497
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 769
Senast: __sofia__
·
Ridning Hej! Jag är en tjej på 15 år som har älskat höstar hela sitt liv. Jag har en äldre syster som nu har flyttat hemifrån så jag får ta hand...
Svar
14
· Visningar
2 113
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama