M
midori
Jag ska till hösten börja rida en travarhingst på 14 år, han har under sommaren gått med ett par ston. Jag behöver nu tips och råd för när jag var och tittade på honom var han ganska muskelfattig, och jag har som mål att ha en skaplig ridhäst till vintern. Han är riden, jag vet dock inte hur mycket, jag är i ägarnas travstall på travbanan och bara hälsat på hästen en gång.
Några speciella övningar? det finns gott om skog att vandra runt i, mycket backar att klättra i, men ingen ridbana. Några tips skulle vara jättebra, jag har "ridit till" en häst förut och byggt muskler, men han hade ändå redan grunden. Eftersom hingsten inte är min häst vill jag inte slita ut honom, så några bra grundövningar?
Några speciella övningar? det finns gott om skog att vandra runt i, mycket backar att klättra i, men ingen ridbana. Några tips skulle vara jättebra, jag har "ridit till" en häst förut och byggt muskler, men han hade ändå redan grunden. Eftersom hingsten inte är min häst vill jag inte slita ut honom, så några bra grundövningar?