muskel problem!?

M

mulvadengirl

Hej! jag har en trav nordis som är fyra nu i år. har haft henne fyra månader. allt har gått jätte bra och hon är inriden och vi rider dressyr lektioner ca en g/v och tränar henne även lite för att prova en karriär på travet. för några v sen visade hon att hon var irriterad när man borstade vid vänster fram och bogen. har haft vet. men han hittade inget då. har även haft massör för ca två v. sen men inget då heller. igår när jag skulle borsta henne verkade hon lite loj... så såg jag som nån bula stor som en knytnäve bakom varje framben och bara man nuddar den visar hon att det är irriterande. idag var dom ännu större som en lårkaka tror jag det känndes som... även varm bakom bulorna... jag masserade lite med arnika men det gick inte idag för hon hade så ont!!!:cry: vad ska jag göra?? ska ringa alla jag vet kan nått om detta imån... kan det ha nått att göra med sadeln? eller fodret? grov, betfor & hö...:confused:

Sv: muskel problem!?

Hej ! När du lägger på sadeln o dragit gjorden, så böj dig ner o titta . För det kan vara så att skinnet mellan frambenet o gjorden kommer i kläm när hon går.Vissa hästar kan ha känslig hud om det nu nypps när hon går ,så går hon o spänner sig o blir öm i andra muskler. Syns det något på huden mer än att hon är svullen?:idea:

Liknande trådar

Hästvård Nu måste jag dryfta lite med någon annan. Blir liksom inte riktigt klok på vad som är fel på vår ponny. För något är det, det känner jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 659
Senast: prallan
·
Hästvård Behöver hjälp med tankar....det låter helt sjukt när jag läser hon är ju jämt skadad lugnt riden massage regelbundet osv väldigt...
Svar
11
· Visningar
6 644
Senast: Madde_padde
·
Hästvård En av mina unghästar(islandshäst) som reds in för ca 1år sedan visar irritation när jag klämmer över mankammen ca 1 hands bredd bakom...
Svar
12
· Visningar
2 788
Senast: norpan
·
Hästvård Vi har en ponny som är en riktig surpuppa. Vi har haft honom lite mer än ett år och nu under slutet av hösten upplever vi att han har...
Svar
14
· Visningar
1 766
Senast: Hannah0407
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama