Musik vid ridning

cili

Trådstartare
Vilka låtar skulle ni lägga i er playlist, om tanken var att låta den rulla medan ni rider på bana?
 
Jag tycker det beror väldigt mycket på vilken typ av häst, vad för ridning och hur man själv är som ryttare.

Jag som är en ganska trött ponnyhoppryttare har mycket upbeat, edm och sånt som ger energi och passar ponnysteg :D
 
Tänkte mer era egna favoriter :)

Hmm.. då spelar det nog stor roll vilket humör jag är på, och vad jag skall göra.
Jag tycker att det är mysigt att rida till lugna favoriter när jag rider dressyr, alltså lite enya, sophie selmani, norah jones etc.
Jag tycker annars att det är häftigt att rida till filmmusik, typ Hans Zimmer's time, eller Intro med the xx.
Där är det liksom lite mer känsla och inlevelse i det hela.
 
Om jag ska nämna någora favoriter just nu sö blir det
Låt/artist
Fool for Love - lord huron
Mess is mine - vance joy
Do you love someone - grouplove
Ditmas - mumford and sons
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
766
Senast: Sassy
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
638
Senast: Fiorano
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
995
Senast: Lady_S
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 050
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp