Musfritt hem?

Vill bara varna lite om någon är ljudkänslig, jag får otroligt ont i huvudet och öronen, blir yr och illamående om de har på dessa helvetessaker när jag hälsar på.
Måste hålla för öronen om jag går innanför dörren:(

Men har man lite mer ''normal'' hörsel går det nog bra.
Tillägg också att jag har både hundar och katt och ingen av dem regaerar på frekvensen heller. Och de bör ha känsligare hörsel än i princip alla människor.
 
Tillägg också att jag har både hundar och katt och ingen av dem regaerar på frekvensen heller. Och de bör ha känsligare hörsel än i princip alla människor.
Hundarna där bryr sig inte heller. Vet inte vad det är för fel på mina öron :p
Måste ha öronproppar om jag åker tåg/går till gymmet också:laugh: Jäkla byg
 
Hundarna där bryr sig inte heller. Vet inte vad det är för fel på mina öron :p
Måste ha öronproppar om jag åker tåg/går till gymmet också:laugh: Jäkla byg

Jobbigt! Jag kan få jättekonstiga svängningsljud i öronen av vissa frekvenser, så förstår till viss del. Men det låter som att du har det betydligt värre :(
 
Nytt eller gammalt hus kvittar. Mössen bryr sig inte utan går in ändå. Det är helt enkelt omöjligt att hålla dem ute hur mycket man än tätar.

De lugna höstarna är de då ingen plöjer inom en 2-300 meters radie från huset. Annars är det möss oavsett hur många katter vi har (har haft 11 och nu en). Men katten och hunden tycker att det är kul :crazy: Fällor är tyvärr ett måste och gift om man inte har hund, katt eller andra smådjur som tar möss eller kan komma åt giftet.
 
Enda sättet att leva utan möss är att helt utrota dem som art.....Alltså får man leva med det. Spelar ingen som helst roll om huset är nytt eller gammalt.

De kommer in på hösten när det blir kallt. Rätt logiskt. Små djur, som söker värme.

Jag tror att var och en måste hitta den metod man tycker funkar bäst. Själv skaffade jag katter. (Vilket jag till en stor del ångrar - efter sönderklösta möbler och tapeter..). Anticimex och Nomor ingår i de flesta hemförsäkringar. Fällor finns i de flesta butiker och är enkla att hantera. Att täta så de inte kommer in tror jag är hopplöst och förspillt arbete. Det behövs inte många millimeters springa för att de ska komma igenom.
 
Täta drag med fogskum, de tycker inte om det. Sedan jag hade det under diskbänken har det *peppar, peppar* inte kommit in någon där. Kissen gör ju helt klart skillnad också och nästan alla mina närmaste grannar har katter :up:

Men visst, jag har eländet i väggarna uppe och kisse tog ju en häromdagen/natten också. Som @tanten säger, de går aldrig att bli av med helt :meh:
 
Täta drag med fogskum, de tycker inte om det. Sedan jag hade det under diskbänken har det *peppar, peppar* inte kommit in någon där. Kissen gör ju helt klart skillnad också och nästan alla mina närmaste grannar har katter :up:

Men visst, jag har eländet i väggarna uppe och kisse tog ju en häromdagen/natten också. Som @tanten säger, de går aldrig att bli av med helt :meh:
Våra möss älskar fogskum :meh: De äter det gärna :yuck: Älskar fogskum gjorde uppenbarligen förra ägaren till huset med för det finns precis överallt, i mängder. Under diskbänken finns det rejält med fogskum, liksom möss :angel:
 
I huset vi hyr hade vi med problem med möss en vinter! Bla tog de sig in i säcken till smutstvätt och gnaga och sket..Jag fick riktigt nog när jag en morgon skulle flytta på en kudde i soffan och såg mig inte för; och det blev en kattmatskaskad i rummet :crazy::devil: (kattmat fanns kvar efter den vi tog över som tyvärr blev överkörd :cry:). Nu har vi katt och betydligt mindre möss :bump:.

Synd att du är allergisk; ta det försiktigt!
 
Musskrämmor! Såna små grejer en sätter i ett uttag som sänder ut nån frekvens som mössen hatar. Hade problem med möss inne trots katt, satte in såna och har inte sett spår av en mus sen dess. Vet flera andra som haft samma resultat.

Men se till att det inte finns möss inne just när de sätts in. De får tydligen spel då och springer runt runt hysteriskt. Inte så kul...

Sån har vi med :).
 
Mina springer runt med musfällor på huvudet.
Varför kan de inte ta Anticimex fälla istället?
Fast jag vet inte hur jag spänner om den
 
Vi bor lantligt i ett gammalt hus och de kommer in här också. Jag har genom empiriska studier testat olika beten och olika sorts fällor, det som har funkat bäst här är gamla delade dumlekolor och i år har jag testat Kalles kaviar med stor framgång!
Den kräver dock en modern fälla med lite kopp. Gamla slagfällor i trä har jan förbättrat genom att slå en nubb på betesdelen för att betet bättre ska sitta fast. Där går det bra med gamla parmesankanter.
 
Vi bor lantligt i ett gammalt hus och de kommer in här också. Jag har genom empiriska studier testat olika beten och olika sorts fällor, det som har funkat bäst här är gamla delade dumlekolor och i år har jag testat Kalles kaviar med stor framgång!
Den kräver dock en modern fälla med lite kopp. Gamla slagfällor i trä har jan förbättrat genom att slå en nubb på betesdelen för att betet bättre ska sitta fast. Där går det bra med gamla parmesankanter.

Det enda våra har ratat är den där gelén säljaren tycker är så musattraherande. Våra möss var inte imponerade.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp