Musen lever sitt eget liv!

snurpe

Trådstartare
Något mycket märkligt har hänt med datorn. Den mobila musen lever sitt eget liv. Datorn är en bärbar och den inbyggda fungerar som den ska, men det är så skönt att ha en annan ansluten vid sidan av också (en vanlig mus). Musen fungerar ett tag precis som den ska, men plötsligt far den iväg och lever sitt eget liv, jag kan alltså inte styra den. Detta går att lösa genom att dra ut sladden och sätta i den igen (vips så går den att kontrollera igen). Men det är lite tröstlöst. Jag tycker problemet kommer allt oftare och när den är okontrollerad kan den ibland lyckas stänga ned fönster och allt möjligt (gäller att ha allt sparat :crazy: ).

Vad kan detta bero på? Datorn agerade likadant med annan mus också, så det borde inte vara musen det är fel på.

/snurpe
 
Sv: Musen lever sitt eget liv!

Kommer du åt touchpaden på något sätt?

/Ida

(Och tyvärr är det ungefär så långt jag kan hjälpa dig...)
 
Sv: Musen lever sitt eget liv!

Nope, rör inte datorn över huvud taget när det blir så. Du kan inte röra musen alls :crazy: Antingen är den stilla eller så far den iväg och stänger ned något fönster eller något annat dumt :crazy:

/snurpe
 
Sv: Musen lever sitt eget liv!

Jag vet att vår mus som inte hade kula kunde bli sån om det man hade den på var för ljust. Hade man en mörk musmatta gick det hur bra som helst och jag älskade att den funkade utan kula.

Hade man dock en ljus musmatta så fick den flippen emellanåt.

Fast du kanske har en vanlig mus med kula?
 
Sv: Musen lever sitt eget liv!

Det kan vara så att det kommit in en massa smuts vid kulan, för då kan musen uppföra sig konstigt.
Du kan öppna luckan där kulan sitter, ta ut kulan och göra rent den och blåsa rent i "kulhuset".
 

Liknande trådar

IT & mobiler Både mobil, surfplatta och chromecast säger "Ansluten utan internet" hemma hos mig, plattan fungerar ändå (trots att jag inte har något...
Svar
5
· Visningar
903
Senast: Fideli
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 700
Senast: cassiopeja
·
IT & mobiler Vad kan vara fel? Vad kan man göra? Min dator har börjat leva sitt eget liv :crazy: På senare tid har den börjat öppna...
Svar
4
· Visningar
1 082
Senast: DancingFox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp