Ja, den var riktigt envis jäkel. Gick inte i en enda fälla och traskade runt här inne som om den ägde stället. Inte ens hunden vågade ge sig på den. Vi pratar MINST 20 cm råtta + svans.
Anticimex trodde inte på mig när jag berättade om storleken på råttorna, fram tills jag visade bild på en som jag knäppte kort på efter den gått i fällan. Han blev eld och lågor och bad mig skicka över bilden till han så han kunde visa kollegorna. Tydligen så var majoriteten v inringda råttproblem endast möss, vilket han var beredd på här också. När han kom en tredje gång så berättade han att en äldre gubbe på jobbet visste att just i detta område var det råttinvasion för länge länge sen, så pass illa att kommunen fick ställa ut massa massa fällor nere i avloppen här för att få bort dom.
Förstår inte vad dom gjorde här, matar varken fåglar, har något mat framme, och alla sopor slängs i tunnor med lock, osv.
Riktigt vidrigt var det, men nu har jag som sagt varken känt, hört eller sett en råtta sen i sommras.
Inland dyker se upp fast man inte begriper varför. Här kom de när grannen rörde i höt i ladan som legat där sen 60 talet.