Murphy´s Law?

pigleton

Trådstartare
Vem i hela friden kom på att uppfinna en sleeptangent på tangentborden? Lyckas med jämna mellanrum slå i knappen i skärmen när jag lyfter tangentbordet och eftersom jag inte vet hur i hela friden det är tänkt att man ska kunna få liv i datorn igen, ialla fall hittar inte jag någon wake-up-knapp, så leder det till att jag får starta om datorn.

Denna gång, inträffade nämligen för fem minuter sen, var jag mitt i ett program och hade inte sparat... *sucka*

Varför å varför måste Murphys law träda in just nu? :crazy:
 
På vissa är det tydligen samma knapp man ska trycka på, en gång till, för att få liv i datorn igen.
 
Jo, det där knapphelvetet har ma råkat ut för ett par gånger.

(och att trycka på samma knapp igen funkar inte på mitt tangentbord)
 
Inte på mitt heller. Har i min desperation testat varenda tangent som jag har samt vissa kombinationer och inget funkar :confused: Det enda har varit att starta om. :cry:
 
Jo det har ju hänt ett par gånger, speciellt när man håller på med nånting viktigt.. *Suck*
 
Jag har en likadan på tangentbordet, jobbigt! Men jag upptäckte nu sist att om jag håller inne on-knappen på datorn några sekunder så vaknar datorn. :) Kanske är samma sak för er? Hur som helst är det ju lite dumt att det inte står någonstans. :p

/Erica
 
Tanken har slagit mig, har även funderat på att sätta en kartongbit över den så att man inte kan tryka ner den, men inte tagit mig för det än.

Mitt nästa tangentbord ska inte ha någon sleepknapp! :smirk:
 
Ehh om jag håller in min on-knapp så stängs ju datorn av? Hmmm ... får testa nästa gång det händer. För det lär ju tyvärr hända igen. :crazy:
 
På min dator så går datorn ner i vänteläge, så jag behöver bara röra på musen/trycka på någon knapp så vaknar den till liv igen.

På min brors dator betyder det att den stängs av, och sen när man trycker på den igen (ON-knappen) så går den tillbaka precis där man avslutade.
 
Om man trycker på on-knappen när datorn är påslagen som vanligt så stängs den ju av. Men om den är i sov-läge så vaknar den igen. :) Du kan ju alltid prova att trycka på knappen nu en gång (ifall du inte gör något viktigt såklart) och se vad som händer.

/Erica
 

Liknande trådar

S
IT & mobiler ISO: Iso är kortfattat hur ljuskänslig sensorn ställs in att vara (Filmen på analoga kameror). Desto högre iso tal desto mer ljus...
2
Svar
29
· Visningar
4 861
Senast: Mitra
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 797
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp