Murphy eller?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har velat verkligen fram och tillbaka. Ena stunden har jag tänkt att jag ska åka iväg. Det är väl inga problem. Klart jag kan åka vart som helst. I nästa så har jag blivit skraj och börjat tänka på vad som kan hända och att det är jobbigt att tälta. Ja, nackdelar finns det ju helt klart men det borde gå att komma runt en del i alla fall. En sån grej är att köpa en solstol som man kan fälla ryggstödet på så kan man sova i den mitt på dagen under något träd någonstans, om man blir trött.

Men jag kom fram i alla fall till att jag skulle dra i morgon. Jag kanske skulle våga även om det kändes :nailbiting: Så jag gjorde en to-do-lista på saker att fixa innan avfärd. En sådan sak var att kontrollera gasolköket som jag fått byta slang och ventil på. Det visade sig att det inte höll tätt. :( Jag har förmodligen fått fel grejer i järnaffären och jag kan inte lämna tillbaka det heller. Det har dels gått lite för lång tid och sedan har jag inte kvar ventilens förpackning. Dumma mig som inte testade för länge sedan. Den där ventilen var banne mig inte billig heller utan kostade 240 kronor. Sen köpte jag ju slang och slangklämmor också. Dom pengarna gick rakt ner i sjön verkar det som. Och jag for runt till 3 butiker innan jag hittade vad jag skulle ha, trodde jag i alla fall.

Nu kom jag på idén att kolla på Primus hemsida och där verkar det finnas en slang som jag skulle haft i stället, men den finns inte i lager och verkar inte finnas hos någon återförsäljare här i närheten heller. På den sitter allt ihop från början och det är ingen risk för läckage.

Visst, jag skulle kunna hämta mitt stormkök hos exet men jag avskyr verkligen stormkök. För det första kan man inte reglera temperaturen, för det andra blir kärlen så äckligt sotiga och skitar ner precis överallt. Diskvatten kommer jag ju inte ha gott om.

I morgon kommer jag i alla fall att hänga på låset vid järnaffären. Men jag är bekymrad över att jag förmodligen inte kan kolla till 100% om det blir tätt om de nu har vad jag behöver. Så här tycks det ju vara jämt när man ska iväg, saker som måste fixas och saker som krånglar. Och tid som går. Min bil blev inte heller lagad igår så jag kör med hål i plåten just nu. Det sket sig det med tydligen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
10
· Visningar
1 390
  • Artikel Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
971
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 212
Senast: manda
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Behöver ventilera. Få lite frisk luft i en annars ganska het luft. Min partner har barn sedan innan. Vi hade en rätt bra relation...
2
Svar
39
· Visningar
4 726
Senast: Ciccio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar