Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ni som har tre munskydd - räcker det verkligen en hel dag? I min värld borde man ta på ett nytt så fort man tagit av det en gång. Då känns det som om tre verkligen är i underkant.
Vem kollar att man är ute max 1 timme bland folk och att man bara handlar mat en gång per dagFör oss i lockdown här i Melbourne räcker tre gott och väl. Vi får bara vistas bland folk 1hr per dag under vår motionstimme eller för att gå och handla mat max 1 per dag. Min man och jag turas om att handla mat ca var tredje dag. Munskydden tvättas varje kväll.
Vem kollar att man är ute max 1 timme bland folk och att man bara handlar mat en gång per dag
Nej då, googlar du finns det tveksamma länkar med information om hur du tvättar rent skiten, inkl engångsmunskydd. Vet minst en som kör i ugnen tills de mer eller mindre faller sönder innan det byts utLäste förresten i en finsk tidning att den uppskattade kostnaden för munskydd (som används korrekt) per månad för en familj som reser till jobb och skola med kollektivtrafik är nästan 200 euro per månad.
Jag utgår från att man i just Finland har en diskussion kring detta, konsekvenser m.m. Men jag tänker också att det i ganska många länder finns ganska många människor detta blir ekonomiskt omöjligt för och lockelsen att inte byta munskydd tillräckligt ofta för att ha råd att ta sig ut på allmän plats är ganska stor...
Men hur bevisar polisen att man har varit ute mer än 1 timme eller att man har handlat 3ggr per dag.Polisen patrullerar gatorna och man kan få dryga böter om man bryter mot restriktionerna särskilt om man vistas ute efter utegångsförbudet kl 20. Tydligen hjälper dock restriktionerna då antalet positiva fall per dag minskar.
Visa bifogad fil 55726
Det skulle vara underligt om inte smittan minskar när man "låser" in folk, det har vi många exempel på att det gör även om verkningsgraden varierar. Problemet är att det inte går att hålla folk inlåsta för gott. Och att öppna upp samhällen utan att smittan ökar igen verkar också svårt.Polisen patrullerar gatorna och man kan få dryga böter om man bryter mot restriktionerna särskilt om man vistas ute efter utegångsförbudet kl 20. Tydligen hjälper dock restriktionerna då antalet positiva fall per dag minskar.
Visa bifogad fil 55726
Polisen patrullerar gatorna och man kan få dryga böter om man bryter mot restriktionerna särskilt om man vistas ute efter utegångsförbudet kl 20. Tydligen hjälper dock restriktionerna då antalet positiva fall per dag minskar.
Visa bifogad fil 55726
Det är den hemliga polisen som plockar dig och de kriminella gängmedlemmarna från gatan. Då behövs inte så överskattade saker som bevis, det räcker med att det ser ut som du varit ute för längeMen hur bevisar polisen att man har varit ute mer än 1 timme eller att man har handlat 3ggr per dag.
Sitter här i frukosten och läser att det är sånt tjafs om munskydd i Sverige. Varför är folk så tafatta att dom själv inte kan bestämma om man vill ha munskydd eller inte. Varför måste staten bestämma? Dom som propagerar för munskydd kan ju sätta på sig munskydd det är ju inte olagligt
Jag tror du missuppfattat det, jag tror inte en enda propagerar för att få ta på sig munskydd utan att andra ska göra det och/eller att det ska bli krav. Så det säkert mycket lite att göra med tafatthet, även svenskar har finmotorik nog att sätta på sig munskydd.Sitter här i frukosten och läser att det är sånt tjafs om munskydd i Sverige. Varför är folk så tafatta att dom själv inte kan bestämma om man vill ha munskydd eller inte. Varför måste staten bestämma? Dom som propagerar för munskydd kan ju sätta på sig munskydd det är ju inte olagligt
Kanske för att munskydd inte har någon mening för folk som inte är sjuka. Det är ingen ide att alla går med munskydd. Är man sjuk och förkyld så ja, då kan munskydd skydda hyfsat om man absolut måste ut men inte annars.Sitter här i frukosten och läser att det är sånt tjafs om munskydd i Sverige. Varför är folk så tafatta att dom själv inte kan bestämma om man vill ha munskydd eller inte. Varför måste staten bestämma? Dom som propagerar för munskydd kan ju sätta på sig munskydd det är ju inte olagligt
Men nog måste ni lösa det på annat vis om du blir sjuk men inte din pappa? Det låter inte bra om han behöver omhändertas redan nu att du är nära honom om du är sjuk.De vill att andra ska ha munskydd också. Eftersom de skyddar dem ännu mer då.
Jag har munskydd men använder de inte. Har de för om pappa eller jag blir sjuk och jag måste hjälpa honom ändå.
Men i Sverige är det ju kaos med trängsel. Man slåss ju till och med i trängseln. Man verkar ju inte bry sig alls. Himla praktisktOch dom gör också så att man inte behöver bry sig om att hålla avstånd i kön när man står och väntar på att få ta ett PCR-prov (!). Himla praktiskt
(Voa news Barcelona, 10 Augusti)
Visa bifogad fil 55630
Begriper inte heller vitsen med detta. Skulle det bli lag på munskydd så skulle ju folk följa den lagen lika lite som man följer hastighetsgränser på vägarnaJag såg ett äldre par med munskydd i mataffärn igår, dock gjorde de ingen nytta, de hade dragit ner dom så den ena satt på hakan och den andra täckte bara munnen men näsan var fri. Varför har man då munskydd? Fattar inte vitsen om man ändå inte använder dom ordentligt.
Men i Sverige är det ju kaos med trängsel. Man slåss ju till och med i trängseln. Man verkar ju inte bry sig alls. Himla praktiskt
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/b535Ag/strandtrangsel-och-parkeringskaos-under-varmeboljan
Du är fantastisk, att utifrån en skvallerblaskeartikel kunna veta hur det är i hela Sverige. Tror du på allvar att en majoritet eller ens en betydande minoritet av svenskarna slåss om parkeringsplatser vid ett bad eller?Men i Sverige är det ju kaos med trängsel. Man slåss ju till och med i trängseln. Man verkar ju inte bry sig alls. Himla praktiskt
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/b535Ag/strandtrangsel-och-parkeringskaos-under-varmeboljan