Munkpeppar!!

sassiball

Trådstartare
Jag har precis fått hem munkpeppar som jag tänkte prova på min kärlekskranke valack....Men det luktar ju verkligen starkt om det! Ni som har användt det - har de ätit det trots den starka pepparlukten?

Sv: Munkpeppar!!

Jag gav munkpeppar till mitt fullblod när han tyckte att han var stallets coolaste hingst, han var vallack sen många år. Honom var det aldrig några problem att få att äta upp iof var han ganska hungrig av sig:) , jag använde en mortel för att "mala" sönder pepparkornen, och det hade bra effekt på honom han var sig lik bara inte lika jobbigt hingstig.
Lycka till med din pålle!

Sv: Munkpeppar!!

Jag gav det till en ridtravare jag hade och hon var väldigt kräsen på mat. Men munkpepparen var inga problem. Hon åt den.

Liknande trådar

Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
1 020
Senast: Jeps
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
665
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 823
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 086
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka