Munkpeppar

P

painted

Är det någon som har erfarenhet av munkpeppar biverkningar osv.
Mitt sto som är brunstig och märrig blev betydligt bättre när hon fick munkpepparn förra sommaren.
Nu när vårsolen har börjat att lysa så har hon blivit jobbig igen "pissar" hela tiden. Ska jag börja med Munkpepparn igen eller finns det något annat som kan funka bra?

Sv: Munkpeppar

Hej. Tror det var det vi gav vårat puckosto också. Och den enda skillnanden vi fick då var att det gick och träna henne även när hon gick i brunst, innan vi började med det, gick det inte att köra henne alls. Och man orkade knappt hålla på med henne, sånt humör har hon. Så funkade det på din häst, tycker jag att du ska köra på det igen.

Liknande trådar

Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
591
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 946
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 124
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
548
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama