Munkpeppar

P

painted

Är det någon som har erfarenhet av munkpeppar biverkningar osv.
Mitt sto som är brunstig och märrig blev betydligt bättre när hon fick munkpepparn förra sommaren.
Nu när vårsolen har börjat att lysa så har hon blivit jobbig igen "pissar" hela tiden. Ska jag börja med Munkpepparn igen eller finns det något annat som kan funka bra?
 
Sv: Munkpeppar

Hej. Tror det var det vi gav vårat puckosto också. Och den enda skillnanden vi fick då var att det gick och träna henne även när hon gick i brunst, innan vi började med det, gick det inte att köra henne alls. Och man orkade knappt hålla på med henne, sånt humör har hon. Så funkade det på din häst, tycker jag att du ska köra på det igen.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 765
Senast: Bee
·
Foder & Strö Nu när det efterlängtade regnet kommit så uppstår genast frågan om det här med socker i betet. Jag har en "frisk" fånghäst som gick på...
Svar
7
· Visningar
1 371
Senast: skiesabove
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 349
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 812
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp