Munkpeppar????

S

skorpan

Ni som ger era hästar munkpeppar, hur mycket ger ni och hur ofta? Jag undrar även var man köper munkpeppar någonstans?
Tacksam för hjälp. :bump:
 
Munkpeppar används i kur, för mer frekvent användning är en örtblandning av typ Regulate att föredra.
Nu borde inte dessa typer behövas, om så är fallet bör man först rådgöra med en vetrinär för att utesluta eventuellt medicinska problem.

www.hippok9.nu finns det du efterfrågar.
 
Jag ger mitt sto 1dl om dagen under kanske två månader när brunsten är som värst, för hon blir så himla knasig! Det är, enligt mina erfarenheter, det ultimata för hormonstinna ston!!!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Vi har bestämt att ge fodertillskott till vår häst som är lite väl upprymd ibland. Det står mellan magnesium eller munkpeppar, men...
Svar
2
· Visningar
897
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har vissa månader grav PMDS, upp till 10 dagar av att vara supertrött, tokdeprimerad och allmänt irriterad på allt, med lite...
Svar
4
· Visningar
659
Senast: McFlurry
·
Foder & Strö Hej alla kloka! Ger hästarna kraft extra mineraler. Behövs saltsten då? Hur resonerar ni?
Svar
12
· Visningar
1 228
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Nån som kan hjälpa mig, har ett hösilage med väldigt högt manganvärde (se bild). Hur ska jag balansera det med koppar o zink? Alltså...
Svar
1
· Visningar
287
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp