Munkpeppar

Xoxx

Trådstartare
finns det ngn ide att ge munkpeppar alt annat fodertillskott till sto som tjurar ihop och inte går få framåt.
Har bara haft henne i fyra månader och hon är inte besvärlig att hantera, ngt gnälligare vid brunst men beteendet försvinner inte med att brunsten upphör. Hon blir helt enkelt bara sur och vipps så står
Hon rakt upp på bakbenen, så tar det ett par vändor ch sen går det bra igen.. Hon är kärnfrisl och utrustningen är kollad, hon går fint både innan och efter men som sakt vipps så är hon bara sur och tvär...

Munkpeppar? Stroppy? Förslag? Eller rid ut stormen och hoppas hon inte slår över?
 
Klart du kan testa tillskott men i ett sånt läge hade jag hellre lagt pengar på att reda ut varför hon hamnar bakom skänkeln. På något vis försöker hon ju säga något till dig.
 
Klart du kan testa tillskott men i ett sånt läge hade jag hellre lagt pengar på att reda ut varför hon hamnar bakom skänkeln. På något vis försöker hon ju säga något till dig.

Givetvis jobbar vi med detta också. Hon är en fd galoppör så vi håller på att skola om henne. Jag kan förstå protester när det är lite jobbigt och hon inte förstår, men när hon tjurar ihop på lång tygel för att jag ber henne öka skritten lite... Och det är verkligen som hon blir sur där och då sen är det inget som sitter i mer än ett par minuter sen är hon go igen
 
det kan ju vara allt möjligt, alltifrån brunst, istadighet till fysiska problem som ger smärta och det är därför hon inte vill gå.

Hade en ponny som inte gick att rida i vägskäl eller med stigbyglar, då blev han sur. Utan stigbyglar gick det ok. Diagnos: artros

Hästägande är så jäklans komplext
 

Liknande trådar

F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 485
Senast: scizofren
·
R
Hästhantering Jag har ett äldre sto, pigg och fräch och som i hela sitt liv varit känd för sin dominans. Hon har ständigt varit ledaren i de flockar...
Svar
11
· Visningar
1 744
Senast: Qosack
·
A
Träning Hej alla Bukare! Behöver ett tips ang. brunstigt sto som börjar bli totalt omöjligt. Blir alltid värre när hon går ute under...
Svar
3
· Visningar
1 411
Senast: arrak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp