Munkpeppar=super, men hur länge?

Favina

Trådstartare
En jättebra örtblandning för hormonbesvär och det finns bevis på det! Min häst nämligen, hon rider på alla ston i hagen, året om. Hon vandrade i boxen och var orolig att hennes flock skulle försvinna.

Nu är hon jättelugn, boxgrannen som är ett sto kan ridas eller gå ut i hagen utan att hon blir orolig och hon rider inte längre på stona! Jätteskönt!

Men nu till frågan: Hur länge skall jag använda det? Tills flaskan är slut? Har köpt 1 liter (flytande) och ger 40 ml om dagen i 14 dagar. Nu skall den minskas till hälften. Men sen när flaskan är tom, skall jag köpa ny, men det här måste vara en kur eller något?

Tacksam för svar!

Kram Favina :bump:

Munkpeppar ska man bara behöva ge i en omgång, sedan skall hormonerna stabiliserat sig för gott. Men såklart, undantag finns ju förståss.

min valack är också lite galen i flikkorna i hagen :crazy:..kanske man skulle prova munkpeppar? var fick du tag på det?? :confused:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 446
Senast: mars
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 455
Senast: Liten
·
Träning Liten uppdatering. Bruksnordishingst som kom till mig Okt-03. Kastrerades ganska omgående då han var en fara både för sig själv, andra...
2
Svar
21
· Visningar
1 760
Senast: sissu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar