"munkorg" på häst...

E

Eem

Åker ibland förbi en hästhage där det går en häst som har nåt som ser ut som en munkorg på sig. Hästen har även haft det på sommaren och man har då antagit att den inte får äta gräs, (även fast det inte finns mycket gräs i den lilla rasthage, ca 10x20m, den går i) Men så åkte jag förbi där i dag och hästen har då fortfarande munkorgen. Nu är ju hagen full med snö. Så då är det väl för att det är en häst som förstör täcket sitt då :confused:
Men jag tycker det är hemskt om en häst ska gå omkring med en munkorg om dagarna:( ... Dom vill ju gå och pilla på marken m.m

Och är det så att hästen har korgen bara för att den river sönder sitt täcke så blir jag rätt pist, för då finns det andra sätt :mad:
För vad kan det finnas för andra orsaker till munkorg på häst som går ensam.

/Eem

Sv: "munkorg" på häst...

jag hade minkorg på ett av mina hbl ston eftersom hon varje dag annars kom in med kolik efter att ha ätit snö.

Liknande trådar

Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 660
Senast: jemeni
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 851
Senast: Miiikaela_
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Utrustning Vänder mig i första hand till er som bor på egen gård, och inte bara tar hand om hästen i samband med ridning. Jag behöver nya...
Svar
16
· Visningar
643
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama