Multivitamin

Vimsan

Trådstartare
Jag köpte Kraffts Multivitamin i sirapsform för jag tyckte hästen behövde en vitaminkick så här i fällnings tider.
Men... hästen tycker det smakar pyton :eek:

Hur får jag i honom det? Någon som har några tips (förutom att blanda det i betfor med äppelbitar)

Sv: Multivitamin

I fall hästen klarar sig på ett ökat B-vitamintillskott vid pälsfällning så kan jag tipsa om Shy feeder B. Smakar ruskigt gott och är super vid pälsfällning!
Speciellt framtagen för kräsna kusar.

Hum, jag höll i en sån flaska men jag valde multivitaminen istället :mad:
Nu vill jag ju inte gärna köpa en flaska till :angel:

Mina hästar älskar proviva. Dom kan man lura i det mesta om man slänger på en skvätt utav provivan samtidigt.

Du menar den lilla fruktdrycken till människor?
Det skulle jag kanske prova :idea:

Jag kör liters varianten. Den lilla är så dyr!

Mina hästar har nypon som absolut favorit. Näst bäst är blåbär. En gång gav jag den exotiska (slut på alla andra smaker och var i akut behov till fånghästen) men den tyckte de var riktigt blä!

Har du själv smakat på multivitaminen? Den smakar verkligen pyton... :eek:

Proviva som du redan fått tips om kan funka om du verkligen vill bli av med kräkmedlet. :angel:

JA, jag har smakat :eek: Det både luktar och smakar illa :crazy:

Får jag i honom detta "kräkmedel" så lovar jag honom att köpa en annan sort nästa gång ;)

Proviva Nypon går bra... men inte med multivitamin i :mad:

Jag får snart ge upp, det går verkligen inte att få in honom det :p

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 818
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 083
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 058
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka